Anbefalte innlegg

Har en A6 2,5 tdi -99 mod som vi kjøpte i sommer. HAr hatt problemer med vifta for klimaanlegget som til stadighet slutter å blåse. I begynnelsen var det nokså sjelden at den "falt ut", men problemet har tiltatt. Den virker nå bare noen minutter etter å ha startet bilen, og helst når den er kald. I displayet på klimaanlegget markeres viftehastighet på vanlig måte; alt ser normalt ut. Det er heller ikke noe jeg kan trykke på som har innvirkning på dette- det eneste som ser ut til å hjelpe er å la bilen stå litt. Det mangler spenning inn på vifta når den ikke går, så det er neppe selve vifta. Er det noen slags relestyring av vifta som evt kan være gåen? Må jeg krype til korset og kjøpe ny styringsenhet for klimaen? (den er sikkert ikke billig...) Takknemlig for hjelp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vifta i min 200 20v sluttet å virke ifjor vinter. Da viste det seg senere at selve viften måtte byttes, pga slitte viklinger eller no. Den fungerte i perioder, helst under hardkjøring med mye humper, men døde ellers fort ut.

 

Dersom det er elfeil/styringsfeil, kan du kanskje være så heldig at det har oppstått feilkoder og de får du lest av hos nærmeste vag-forhandler.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville kjørt en diagnose på den først, det er ikke usannsynlig at det ligger en feilmelding inne på klimaenheten. Din lokale forhandler kan sikkert gjøre dette for deg (men ikke gratis) eller så er det kanskje noen i lokallaget ditt som har vag-com som kan ta en titt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg bestilt en diagnosetime.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Onkel hadde omtrent samme problemet. Det blåste kun varm luft, så blåste den ikke noe innimellom og til slutt konka den helt. Møller Trondheim holdt på en hel dag uten å finne feilen (like etter at det begynte å fuske) (dette gjorde de gratis vel og merke!!). Da den konka helt kom man frem til at styringsenheten, altså selve displayet med knapper osv måtte byttes. Nå funker det fint. Er samme bil som deg. Kosta ca 4-5 lapper mener jeg. ES-Tuning som gjorde jobben.

 

Det er forresten samme bil som deg, bare 2000-mod.

 

mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.