#1 Skrevet Juli 22, 2009 Her om dagen hoppet det opp en ny melding i instrumentet på passaten. STOP i displayet og ABS lampe som lyser konstant mens håndbrekklampa blinker. Bremsevirkningen er tilsynelatende normal, klossene er nesten en cm tjukke, bra med olje, ingen luft osv... Hva kan problemet være? prøvde å ringe møller for å få en pekepinn, men de ville bare skrive meg opp på en time som de hadde om ca 2 uker! Er det noe jeg bør sjekke først?? Jeg mistenker dårlig kontakt til en abs eller kloss-slitasje føler, eller kanskje dritt i abs-ringen på drivknuten? og er det trygt å kjøre 30 mil på hyttetur IMÅRRA med denne feilen? og NB: feilen er sporadisk, kommer og går som den vil. bra i 20 min, så alarm i 5min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2009 virler nesten som et lednings brudd på en av abs sensorene...det ville jeg sjekka først... å om det er en som er defekt kan du trygt kjøre. jeg kjørte 90mil til finland uten sensor pga møller ødela min i førbindelse med en rep jobb 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2009 Kan det være den klassiske ABS styreenheten som har tatt kvelden? Du finner utallige innlegg på forumet om den, + rep anvisning for de fingernemme:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2009 Ta en diagnose test på bilen..Får ikke den kontakt med ABS hjerna,er det bare å bestille en ny en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2009 prisen på slikt da? hvor kan jeg måle for å konstatere brudd? og hvordan skal verdiene være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...