Etterkontroll hos biltilsynet:S

Anbefalte innlegg

Hei, var på etterkontroll i dag hos statensvegvesen på gjøvik etter at jeg ble stoppet på gatebil på våler:(

Det gikk ikke så bra egentlig....

Han duden oppå der prøvde den å så at den gikk ikke som en orginal 1,8t + at den var 3 cm for lav foran å så må jeg dokumentere effektanlegg å bekreftelse fra på orginal programvare(motor elektronik)

Hoff;(

noen som hvet om noen som kan få den orginal igjen lissom, få av chippen hvertfall:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du ikke med en sånn boks, så du kan sette den tilbake da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boks??hehe:P hvor sitter den da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jeg kjenner som har chippet bilen fikk med en "kontrollboks" som du kobler på hjernen og setter den tilbake til original stand og omvendt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

BSR PPC kanskje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De jeg kjenner som har chippet bilen fikk med en "kontrollboks" som du kobler på hjernen og setter den tilbake til original stand og omvendt.

Dette er det ikke mange som tilbyr. Bluefin og PPC er de som er mest omsatt, har du annen programvare må du nok bestille time hos en tuner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det sitter bsr chip på den ;) finner ikke akk noe boks jeg da :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke høre med han som driver chipsenter mjøsa feks? tor egil.. som er lokal leder for mjøsa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør det jeg;D takker=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

han kan i allefall dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sende en melding til han nå=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke hos deg den bevisbyrden skal ligge.

Er BT som må bevise at den ikke er orginal.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ikke hos deg den bevisbyrden skal ligge.

Er BT som må bevise at den ikke er orginal.

Men skjønner ikke helt hva de mener med at jeg skal dokumentere effekanlegg å sånn.. å så bekrefte at det er orginal programvare, hvor skal jeg gjøre noe sånt ??=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du igjen skiltene da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du igjen skiltene da?

Spurte etter det, men fikk ikke det gitt:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er BSR de bilene har hatt ja. Trodde det var vanlig med sånn boks jeg... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på mangellappen du fikk da? Regner med det stod senkesett. Har du effektanlegg? Og jeg forstår det slik at bilen er chippet.

Du har to ting du kan velge mellom å gjøre om du skal til kontroll på biltilsynet med en bil som ikke er i original stand:

1. Fremvise papirer på de forandringene som er gjort med bilen (TUV papirer). Er bilen trimmet fremviser du bremsepapirer sammen med TUV papirer på trimsettet som er brukt og betaler avgift for effektøkningen.

2. Du stiller bilen tilbake til original stand FØR du drar på kontroll.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

få lånt deg en orginal hjerne,finns vel mye av de rundt om å få tuv papirer på eksos..

ell bytt ut bakre potta med noe orginalt for visitten da,bråker d mindre å ser orginalt ut..

har nor orginal bakre att 4er golf om du vil mekke til noe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det jeg har tenkt på å få lånt en orginalhjerne å kanskje fått tak i ei brukt orginal potte :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva står det på mangellappen du fikk da? Regner med det stod senkesett. Har du effektanlegg? Og jeg forstår det slik at bilen er chippet.

Du har to ting du kan velge mellom å gjøre om du skal til kontroll på biltilsynet med en bil som ikke er i original stand:

1. Fremvise papirer på de forandringene som er gjort med bilen (TUV papirer). Er bilen trimmet fremviser du bremsepapirer sammen med TUV papirer på trimsettet som er brukt og betaler avgift for effektøkningen.

2. Du stiller bilen tilbake til original stand FØR du drar på kontroll.

Står ikke senkesett nå, har det i vongkortet , men ikke godkjent så laft som jeg hadde det.. ja har effektanlegg, å bilen er chippet med en bsr chip;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men hvorfor viste du bilen på biltilsynet MED de feilene du har fått visningsordre på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble stoppa litt etter våler ikke sant, å da var det bare spacere som gjorde at jeg fikk kjøreforbud, hadde jeg tatt av de på stedet så hadde jeg ikke blirr avskiltet, men så klart så hadde ikke jeg med meg ekstra bolter:( å på den kontrollsedelen jeg fikk da sto det at jeg måtte ta av senon, heve den opp igjen å + dokumentere stø\utslipp- intercooler å filter ikke noe om effektanlegg eller noe... å så var jeg på visning i dag å da kom det på effektanlegg å div..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da vet du det til neste gang, gjør alt så orginalt som mulig før du viser den! de kan finne på og pirke på mye rart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk du mangellapp pga frontmontert intercooler?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener bestemt at når det gjelder effektanlegg så holder det å dokumentere at støynivået ikke overskrider det tillatte for modellen, så lenge det gjør det skal det ikke være nødvendig med andre former for godkjenning. Det var ihvertfall slik det ble tolket når jeg var inne på kontroll i Arendal for 2 år siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.