Etterkontroll hos biltilsynet:S

Anbefalte innlegg

Men da kan jeg ta å måle støy på bilen da å få dokumentert det hvis det ikke overskrider det tillatte:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan tenkte de at DU skulle dokumentere at det er original programvare?!?! Dekker BT denne utgiften om det viser deg at det er org? Nei, du må ta deg en prat med de å stå på krava! Fikk du mangel på frontmontert cooler? Jasså, hva i alle dager? Er det ikke lov å benytte seg av uorginale deler? Samme gjelder filter...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

helt enig der, det er ikke en utgift DU skal betale for, de skal dokumentere at du har gjort noe med oppsettet til bilen, eksosanlegget trenger det heller ikke være noen papirer på, siden det er mange på samme måte som felger som ikke leverer med papirer på det, de har jo utstyr for å måle støy og avgasser der oppe uansett og det er jo alt som betyr noe. og det med intercooler er som sagt over enkelt og greit bare en uorginal del. tror rett og slett du bare har truffet på en som har hatt en fantastisk dårlig dag! :)

men over til det jeg skulle spørre om, jeg finner ikke høyden fra boltsirkelen til hjulbuen i vognkortet mitt (noe som politiet pleide å sjekke før jeg kjøpte stivere sett), noen som vet tallene på golf 4 gti?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Intercooler å filter var greit det:D han som så på den sa at jeg måtte på møller å få de til å få bekrefte det?? skal snakke litt mer med de jeg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, hva skal øller gjøre for å bekrefte/avkrefte det? Og gjøre de dette gratis eller skulle du ta med faktura til BT? :D Du kan jo få de til å hente rulla som står i tr.heim så kan de jo sjekke ut saken selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skyldig til det motsatte er bevist. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har en orginal hjerne til lån da + ei orginal potte til min 98moddel 1,8turbo passat??=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, hva skal øller gjøre for å bekrefte/avkrefte det? Og gjøre de dette gratis eller skulle du ta med faktura til BT? :D Du kan jo få de til å hente rulla som står i tr.heim så kan de jo sjekke ut saken selv...

Jeg ville ringt dem og spurt om nettopp dette... hvem som skal betale for timen på møller!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har en orginal hjerne til lån da + ei orginal potte til min 98moddel 1,8turbo passat??=)

Har en orginal potte til en 1.6L om du kan bruke det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har til 1,8 uten turbo:) Den kan du få!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har til 1,8 uten turbo:) Den kan du få!

Den passer vel den??=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den passer vel den??=)

Nix. :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fader :( noen andre som har da??=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Latterlig å komme å påstå utfra en kjøretur at bilen skulle gå bedre enn orginalt, og ikke kunne legge frem bevis for at den faktisk gjør det. Jeg ville våge å påstå at alle mennesker oppfatter hastighet og tid forskjellig. Ergo betyr det ingenting om han mener at bilen går bedre, med mindre han kan bevise hvorfor den går bedre. Det er selvfølgelig innenfor en grense, men jeg forstår ikke ut fra din situasjon at du har råtrimmet bilen. Vi snakker steg 1 chip sant?

Nei, jeg henger meg på andre som mener at dette får BT bevise selv. Kan de ikke det, har de pr. definisjon ikke noen sak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror en skal trø litt forsiktig her. Hvis en ber biltilsynet om å bevise effektøkning, så kan de finne på å konfiskere bilen og hive den i en bremsebenk. Det vil gi langt større konsekvenser for eier en å bare tilbakestille bilen før ny visning og så heller få i chippen igjen etterpå ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nok få den til å gå så dårlig som mulig, så kan de få prøve den da;) men koster vel no kroner å få bort chippen + å chippen den igjen??=(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn styreenhet nr ditt, så søk på blocket eller ebay.

Koster ikkje mangen tusen med ny ecu.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

i og med at din er en 98 modell, så slipper du iallefall noen økonomisk belastning som følge av chippinga

desverre er det som roar sier, Skyldig til det motsatte er bevist i dette landet her

har du tuv papirer på chippen osv? da kan du jo prøve og få det skrevet inn i vognkort da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om de kun skal måle effekt og ikke avgass, hva med å nappe av en sensor så den går i nødmodus?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Latterlig å komme å påstå utfra en kjøretur at bilen skulle gå bedre enn orginalt, og ikke kunne legge frem bevis for at den faktisk gjør det. Jeg ville våge å påstå at alle mennesker oppfatter hastighet og tid forskjellig.

Det tenkte jeg også på, høres ganske søkt ut. Hadde vært en artig sak om det hadde skjedd med en bil som faktisk hadde originalt oppsett. At en eller annen lassaron på biltilsynet "synes bilen går for bra" høres ut som et tynt grunnlag for påstand om trim. Effektanlegg og understell utgjør alltids også litt placeboeffekt, spesielt for en tilsynskar som sikkert kjører original Ford Focus 1.6 til og fra jobben hver dag (tillot meg å spille på litt stereotyper her : rolleyes).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lån en orginal hjerne og reis til media :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desverre er det slik at bevisbyrden i en slik sak ligger på bilens eier.

Kanskje ikke demokratisk....men slik er det faktisk.Har selv måttet i bremsebenk etter å ha blitt stoppet av den lokale biltilsyn terroristen for mange år siden.Koset noen kroner det.Men fikk alt i vognkortet .

Kan jo få ett problem i denne saken, siden det høres ut som om tilsynet krever dokumentasjon for original programvare.

Ikke alle som kan lese ut at det er original programvare i en original hjerne. Møller kan det ikke ! kan bare lese ut styrenhetsnummert. Det er jo ingen garanti for at det er originalt program i den.

Håper det løser seg for deg ! Men kommer nok desverre an på hvor dårlig dagen til kontrolløren har vært. Desverre er den omtalte etaten gjennomsyret av vanskeligstilte tullehuer med lite gangsyn! Det finnes selvsagt unntak!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig rart ut at bileier har bevisbyrden. Det betyr jo i praksis at man er skyldig til det motsatte er bevist, og det er vel strengt tatt motsatt det skal være i dette landet? Det må jo være mediamat dette? Hadde fått tak i orginal ecu og fått med meg media på etterkontrollen jeg :) "Vi klipper skiltene dine fordi du kanskje har uorginal programvare og ikke bruker din tid og dine penger på å bevise at du har orginal programvare. Her på biltilsynet er man nemlig skyldig intill bileier selv beviser sin uskyld." Det må jo være perfekt mediaomtale?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig rart ut at bileier har bevisbyrden. Det betyr jo i praksis at man er skyldig til det motsatte er bevist, og det er vel strengt tatt motsatt det skal være i dette landet? Det må jo være mediamat dette? Hadde fått tak i orginal ecu og fått med meg media på etterkontrollen jeg :) "Vi klipper skiltene dine fordi du kanskje har uorginal programvare og ikke bruker din tid og dine penger på å bevise at du har orginal programvare. Her på biltilsynet er man nemlig skyldig intill bileier selv beviser sin uskyld." Det må jo være perfekt mediaomtale?

Kjør på sier jeg!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.