#1 Skrevet Juli 22, 2009 Hei Jeg fikk coilene mine fra 034motorsport i dag. men når jeg skulle montere dette så passet det selvfølgelig ikke Sendte mail til de før jeg bestillte. og fikk bekreftet at det bare var å ta av det orginale og koble til de nye. men To av kontaktene passer ikke over ens med det orginale. trur dette er styringen til coilene(vet ikke hva det heter ) som dere ser på bildet så er ikke kontaktene like. noe de sku vært. de øverste er de orginale. la også merke til at de orginale har 5 ledninger der. og de fra 034 har 6. Hva gjør jeg?? Mvh: Cato 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2009 Det passer som bare det... Bruksanvisningen står på sidene til 034. Kanskje en ide å få hjelp av noen som kan litt elektro, om du er såpass usikker. Ganske dyrt, om du ødelegger noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2009 Link... http://www.034motorsport.com/article_info.php?articles_id=133 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2009 Har lest bruksanvisningen på 034. men der står det jo at det bare er til å koble rett over. men på de kablene jeg fikk så var det en han kontakt. og den skal inn på en han kontakt på det orginale lednings nettet. og det vil jo ikke passe. Det er forresten en ABY motor jeg har. vist det har noe å si Her ser dere at det ikke passer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2009 Skal muligens ta vekk tenningsmodulen, og koble direkte i ledningen på andre siden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 22, 2009 Bingo til Lars Olav, det er nemlig halve poenget med disse coilene, de er med innebygde tenningsmoduler.. ;-) Forsøk det, så passer alt så meget bedre.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2009 du skal ta vekk tenningsmodulene ja, og koble kabelmatta til coilene rett i ledningsnettet i bilen. 2 hvite og 2 sorte kontakter..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2009 Da har eg fått start på bilen :-D men fant ut at jeg måtte har snudd insug for å bruke de festebrakettene. så fikk jeg heller ikke med de stagene som coilene skal henge på. så nå ligger coilene litt over allt :-) men det virker ivertfall :-) Tusen hjertelig takk for alle de raske svarene :-D Mvh: Cato 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2009 Kor mykje måtte du ut med kittet? Merka du mykje forskjell på motoren? Vurdere eit kjøp av det kittet eg og.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 22, 2009 ga vel 5300,- eller no. også måtte jeg betale 250 kr til posten for å få det ut. har ikke meret noe egentlig. men hadde ikke forventet at bilen skulle gå noe bedre med bare nye coiler men all fjuskinga forsvant coil 1 var ødelakt før. så den lugget på lave turtall. og gikk ikke på alle sylindrene når jeg fikk ladetrykk. nå kan jeg endelig gi gass igjen har nesten ikke kjørt bilen i sommer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 23, 2009 Du vil sannsynligvis merke litt lavere forbruk, men som du sier; poenget er egentlig at du IKKE merker noe til dem! Pass på å feste coilene godt, de er ganske tunge å ha flaksende rundt i motorrommet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 23, 2009 strips ;-) eneste muligheten jeg hadde. ledningene er jo for korte til at jeg kan feste de der jeg vil. må få meg ett snudd insug snart. så jeg får montert de på rett måte :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...