#1 Skrevet Juli 22, 2009 Ja her er det lekk vil jeg tro... Jeg er ingen mekaninker, så hva er gått her og hva må ev gjøres? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2009 Et bilde til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2009 Det der er EGR ventilen. Typisk problem at den lekker olje. Koster i overkant av 2000kr. hvis du bytter den, sørg samtidig for å blinde av røret som kommer fra eksosmanifolden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2009 Er jo bare å få laget seg en lik flens som den som er der med et rør på .. så kan du blende røret på eksosmanifolden, og vacumslangen til den. OGså blir hele greia borte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2009 Det der er EGR ventilen. Typisk problem at den lekker olje.Koster i overkant av 2000kr. hvis du bytter den, sørg samtidig for å blinde av røret som kommer fra eksosmanifolden. Akkurat! Og vitsen med det er...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 22, 2009 så slipper du at innsuget blir nedsotet bilen går dårligere og du bruker mange timer og penger på verksted for og finne feilen... EGR ventilen er der for og resirkulere ubrente gasser i eksosen, egentlig bare noe de setter på for å få ned CO2 tallet fra frabrikk. Du kommer deg gjennom EU kontroll med blendet EGR Søk her på forumet etter "EGR ventil" så finner du mye info om dette 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2009 Akkurat! Og vitsen med det er...? Her ser du vitsen med å blokkere EGR ventilen. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=55134&highlight=egr Her er en med en A6 som spør om samme spm. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=145537&highlight=egr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2009 Her er ett innsug jeg renska samtidig som jeg fjerna EGR så ser du hva EGR sammen med veivhusventilasjon gjør med innsuget ditt: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 22, 2009 Her er ett innsug jeg renska samtidig som jeg fjerna EGR så ser du hva EGR sammen med veivhusventilasjon gjør med innsuget ditt: Ja nå har jeg sett i linkene.... For noe svineri og da er vel den saken grei. Bare å fjerne det.... Takk for hjelpen folkens! :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2009 Dette er akkurat likt på min Passat 1.9 TDI. Koster 3900 kr på Møller i Stavanger å få byttet hele ventilen. Jeg kjører for øyeblikket uten og bilen er merkbart smidigere på lave turtall. Venter på deler fra ebay og Møller. Jeg skal fjerne dette systemet. Koster ca 1000 kr med skikkelige deler og bilen går bedre etterpå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 25, 2009 koster ca 60kr for blende dekslene hos møller, så 1000kr fra ebukta hørtes dyrt ut! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 25, 2009 1000 kroner inkluderer rør for å erstatte ventilen, blendedeksler og en del andre småting. Jeg vil ikke kjøre rundt med masse skrot under panseret når det ikke har noen funksjon.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 25, 2009 1000 kroner inkluderer rør for å erstatte ventilen, blendedeksler og en del andre småting. Jeg vil ikke kjøre rundt med masse skrot under panseret når det ikke har noen funksjon.. Kunne vært veldig greit å sett noen før og etter bilder når du har gjort dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...