Hva har gått åt skogen her?? A6 1.9TDI

Anbefalte innlegg

Ja her er det lekk vil jeg tro... Jeg er ingen mekaninker, så hva er gått her og hva må ev gjøres?

IMG_3839.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et bilde til

IMG_3838.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er EGR ventilen. Typisk problem at den lekker olje.

Koster i overkant av 2000kr.

hvis du bytter den, sørg samtidig for å blinde av røret som kommer fra eksosmanifolden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er jo bare å få laget seg en lik flens som den som er der med et rør på .. så kan du blende røret på eksosmanifolden, og vacumslangen til den. OGså blir hele greia borte:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der er EGR ventilen. Typisk problem at den lekker olje.

Koster i overkant av 2000kr.

hvis du bytter den, sørg samtidig for å blinde av røret som kommer fra eksosmanifolden.

Akkurat! Og vitsen med det er...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så slipper du at innsuget blir nedsotet ;) bilen går dårligere og du bruker mange timer og penger på verksted for og finne feilen... EGR ventilen er der for og resirkulere ubrente gasser i eksosen, egentlig bare noe de setter på for å få ned CO2 tallet fra frabrikk.

Du kommer deg gjennom EU kontroll med blendet EGR ;)

Søk her på forumet etter "EGR ventil" så finner du mye info om dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett innsug jeg renska samtidig som jeg fjerna EGR så ser du hva EGR sammen med veivhusventilasjon gjør med innsuget ditt:

kamera083.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett innsug jeg renska samtidig som jeg fjerna EGR så ser du hva EGR sammen med veivhusventilasjon gjør med innsuget ditt:

kamera083.jpg

Ja nå har jeg sett i linkene.... For noe svineri og da er vel den saken grei. Bare å fjerne det....

Takk for hjelpen folkens! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er akkurat likt på min Passat 1.9 TDI. Koster 3900 kr på Møller i Stavanger å få byttet hele ventilen. Jeg kjører for øyeblikket uten og bilen er merkbart smidigere på lave turtall. Venter på deler fra ebay og Møller. Jeg skal fjerne dette systemet. Koster ca 1000 kr med skikkelige deler og bilen går bedre etterpå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

koster ca 60kr for blende dekslene hos møller, så 1000kr fra ebukta hørtes dyrt ut!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000 kroner inkluderer rør for å erstatte ventilen, blendedeksler og en del andre småting. Jeg vil ikke kjøre rundt med masse skrot under panseret når det ikke har noen funksjon..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1000 kroner inkluderer rør for å erstatte ventilen, blendedeksler og en del andre småting. Jeg vil ikke kjøre rundt med masse skrot under panseret når det ikke har noen funksjon..

Kunne vært veldig greit å sett noen før og etter bilder når du har gjort dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.