Anbefalte innlegg

Tror servopumpa på min S6 er moden for skift.. Den svetter hydraulikkolje rundt denne skruen man ser på toppen, og jeg kan høre typiske "stempellyder" fra den. Spesielt når den er kald. : gråter :

 

Men, jeg har et par spørsmål kanskje noen andre medlemmer vet mer om enn meg;

1. Kan denne pumpa kjøpes noe sted "pent brukt" eller overhalt? Evt. pris?

2. Er det komplisert å bytte den selv?

3. Eventuelt andre tips og triks dere måtte komme på... :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svetting rundt skruen løste jeg ved å bytte hele skruen med pakning. Koster 35 kr på vAG. Dette holdt en stund før den begynte å svette igjen, men det var mye billigere enn å bytte pumpa, så lenge den fungerte. Delenummeret er 026 145 541.

 

Hvis pumpa lager ulyd er det kanskje litt verre. Regner med at du har sjekket nivået på servooljen? Pumpa lager nemlig lyd hvis nivået blir for lavt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svetting rundt skruen løste jeg ved å bytte hele skruen med pakning. Koster 35 kr på vAG. Dette holdt en stund før den begynte å svette igjen, men det var mye billigere enn å bytte pumpa, så lenge den fungerte. Delenummeret er 026 145 541.

 

Hvis pumpa lager ulyd er det kanskje litt verre. Regner med at du har sjekket nivået på servooljen? Pumpa lager nemlig lyd hvis nivået blir for lavt.

 

 

Tusen takk for tipset! Jeg skal dra å kjøpe en ny skrue i dag, så får vi se.. I alle fall et rimelig forsøk.

Ellers holder jeg kontroll på nivået i tanken, og dette er bra. Denne lyden får jeg holde litt øye med bare.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.