235\30\20 vs 245\30\20 og quattro systemet

Anbefalte innlegg

Har 2 utslitte\nesten utslitte dekk i 245, har trolig tilgang på 235 som kunne byttet ut disse intill videre, men hvordan går dette i forhold til quattro systemet? Er det såpass følsomt? Her er det vel snakk om en liten prosent eller to differanse i rulleomkrets?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går greit det, ut ifra dekkalkulatoren er det 0,9% forskjell på omkretsen. Mener å huske at quattrosystemet tåler en hastighetsforskjell på 6km/t. Da må du opp i en ganske høy hastighet for å få en forskjell på 6km/t på fram- og bakdekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken fart snakker vi om da? eg e lett over 200 km/timen hver helg med s2en.... har 1 prosent forskjell ca.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis jeg har tenkt rett så blir formelen slik: (6km/t * 100) /x = farten du må opp i for å få en hastighetsforskjell på 6km/t. x=forskjellen på omkretsen. Om vi tar Ben sine dekk blir det slik: (6km/t * 100) / 0,9 = 666,67 km/t, dette er farten han må ha for å få en forskjell på 6km/t.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.. da er det bare å fylle luft i de andre felgene og se om de er ok..

Søkte litt rundt etter at jeg laga tråden, men vil gjerne ha et konkret svar til akkurat denne dimmen.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som nevnt over her, så skal quattro systemet tåle hastighetsforskjell opp til 6 km/t. Så det burde gå bra med så liten forskjell som det du skal ha.

Ved 100 km/t så ruller 245 dekka i 100 km/t mens 235 dekka i 100,9 km/t. Så du skal jo ganske høyt opp i fart for å komme over 6 km/t : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.