#1 Skrevet Desember 27, 2004 Jeg har problemer med at det begynner å "lugge" eller hakke på min a4 tdi når jeg girer ned og gir på, da begynner det ved ca 2000 rpm og det begynner å ryke veldig mye svart røyk. har vært sånn hele tiden jeg har hatt den, før jeg chippa den og bytta filter. men det rare er at det skjer bare sånn ca hver 1000 km og at det ikke varer så lenge... etter å ha kjørt litt blir det borte og det er sånn ca like lenge til neste gang det skjer. Kan dette være luft megde måleren, eller hva kan være galt? Håper på noen svar på dette irriterende problemet. JTE 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 27, 2004 Det kan være lmm som fjusker, men det kan også være andre ting. Få lest av feilkoder på et verksted, dersom det feks ligger inne en feilkode på "for høyt ladetrykk" kan det feks skyldes defekt magnetventil. Det er mye lettere å feilsøke dersom en vet feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 27, 2004 Det kan være lmm som fjusker, men det kan også være andre ting. Få lest av feilkoder på et verksted, dersom det feks ligger inne en feilkode på "for høyt ladetrykk" kan det feks skyldes defekt magnetventil. Det er mye lettere å feilsøke dersom en vet feilen. jepp lmm og ladetrykk begr. ventil er vanlige feil ved disse symptomene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 27, 2004 har sjekket feilkoder, og det er ingen der... men tror ikke feil på lmm kommer på feilkode. måvel prøve å bytte den og se om det bedrer seg. den er jo ikke så dyr lenger som den var før.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 27, 2004 Jeg hadde gåen magnetventil på min. Men dan bare ladet maks turbotrykk helt til den gikk i sikkerhetsmodus og dumpet turbotrykket helt. Så jeg ville sjekket lmm først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 27, 2004 Et lite tips om du vil sjekke om magnetventilen fungerer: Ta av pluggen inn på magnetventilen og koble til et 12v batteri.. Når du setter på strøm vil du tydelig høre det klikker.. Da er den mest sannsynlig i orden.. Skal vel gå an å teste den via VAG-COM oxo mener jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 28, 2004 Hvor sitter magnetventilen plassert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2004 Søk på magnetventil på forumet, så finner du tråder med mye info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...