hvilken temp. sensor er til instrument? 2.2t-10v!!

Anbefalte innlegg

hei og hopp, på 200èn min har jeg en defekt temperaturføler, det er den som gir til instrumentet..

 

På min motor er det fire følere der vannet går inn i toppen!

 

Det er to enpolede følere, en topolet (som jeg håper og tror det er) og en firepolet som peker nedover på en måte, bildet under viser en enpolet og en topolet føler..

 

Tror motorkoden på min motor er mc...

 

Skal kjøpe ny, men vil gjerne vite hvilken føler jeg trenger av disse fire!

 

Er det mer enn temperaturviser i instrument denne feilen "går utover"? Det er ikke her kaldstarten og får sitt signal fra vel? Har en smule høyt tomgangsnivå og, ligger på rundt 1100... Har stilt tenningen...

 

Veldig fornøyd om noen som vet dette svarer fort, siden jeg gjerne skulle ha bestilt denne delen før klokken ti i morgen....

 

Legger ved bilde av "sensorsentralen" ved toppen på motor under her og jeg!

føler 200.JPG

vanntemp.bmp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den firepolte føleren er den du må skifte. Må skifte min også. Skulle ikke ha noe med tomgangen din å gjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lille 1-polede på toppen av flensen er til tomgangsstabilisering.

Den 2-polede på siden er til etterløpssystemet (el. vannpumpe og vifte).

Den store 4-polede i bunnen er til temperatursensor og varsel om overoppheting.

Den lille 1-polede i toppen litt lengre frem er til motorstyringen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lille 1-polede på toppen av flensen er til tomgangsstabilisering.

Den 2-polede på siden er til etterløpssystemet (el. vannpumpe og vifte).

Den store 4-polede i bunnen er til temperatursensor og varsel om overoppheting.

Den lille 1-polede i toppen litt lengre frem er til motorstyringen.

 

Dvs? At det er den dyreste(seff) jeg må ha? med fire poler?

 

Den første du nevner her, er det den som evt. kan gjøre tomgangen litt høy tror du Eyvind?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dvs? At det er den dyreste(seff) jeg må ha? med fire poler?

 

Den første du nevner her, er det den som evt. kan gjøre tomgangen litt høy tror du Eyvind?

 

Den dyreste er den med 4 poler ja. Forresten, de nye har bare 3 poler siden elektronikken i sensoren er litt forandret. Funksjonen er den samme uansett..

 

Du kan prøve å måle begge de 1-polede og se om verdiene på begge er omtrent de samme. Husker ikke helt hva det skal være, men mener å huske at det blir høyere motstand jo kaldere motoren blir. Uansett, er begge omtrent like er det en indikasjon på at de er i orden..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.