Hvordan skifte parklyspære A6 03 med original xenon.

Anbefalte innlegg

Som topic sier, hvordan skal denne skiftes? Må hele lykten ut? Får tak i den fra motorrommet, og har prøvd å vri og dra, men den sitter like godt!! Hva gjør jeg feil????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som topic sier, hvordan skal denne skiftes? Må hele lykten ut? Får tak i den fra motorrommet, og har prøvd å vri og dra, men den sitter like godt!! Hva gjør jeg feil????

Den er bare trykkt inni et hull, men kan ofte sitte ganske bra.

Prøv å se om du kommer til med en nebbtang f.eks. Skal gå fint å bare dra den rett ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hele lykten rørte på seg, og jeg dro veldig hardt, men skal prøve med nebbtang :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Hele lykten rørte på seg, og jeg dro veldig hardt, men skal prøve med nebbtang :)

Du kan vært så uheldig at pæreholderen har smelta fast i reflektoren, men det hører til skjeldenhetene.

Bruk ene hånda til å holde igjen på reflektoren mens du drar så du ikke knekker festene på denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, skal prøve det. Har ikke lyst til å ødelegge lykte, da den er rimelig dyr etter det jeg har hørt :)

Du kan vært så uheldig at pæreholderen har smelta fast i reflektoren, men det hører til skjeldenhetene.

Bruk ene hånda til å holde igjen på reflektoren mens du drar så du ikke knekker festene på denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og dersom du ikke har lyst til å rive så tar du å kobler i fra ledningene inn til lampehuset. Deretter løsner du de to skruene du ser på toppen. Deretter tar du et langt umbrako/torx skrujern og stikker dette nedi et hull som er ut mot blinklyssiden av lykten. Der sitter det en låseskrue.. Når denne er tatt ut så er det bare å vri lykta ut. Vrir den ut fra grillen og ut mot blinklyset..

Men som nevnt, så kan denne sitte veldig godt. Det jeg gjorde var bare å dra i ledningene til parklyset helt til den kom, men når du sier at hele lykta bevegde seg når du gjorde dette ville jeg vært forsiktig ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og dersom du ikke har lyst til å rive så tar du å kobler i fra ledningene inn til lampehuset. Deretter løsner du de to skruene du ser på toppen. Deretter tar du et langt umbrako/torx skrujern og stikker dette nedi et hull som er ut mot blinklyssiden av lykten. Der sitter det en låseskrue.. Når denne er tatt ut så er det bare å vri lykta ut. Vrir den ut fra grillen og ut mot blinklyset..

Men som nevnt, så kan denne sitte veldig godt. Det jeg gjorde var bare å dra i ledningene til parklyset helt til den kom, men når du sier at hele lykta bevegde seg når du gjorde dette ville jeg vært forsiktig ja :)

Vil dette påvirke lysbildet på lykten? Slik at den må justeres på nytt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på dette, men mener at lyktene står på to settskruer i Plast.

For jeg leste bare i en tråd på et annet forum hvor en sku bytte frontlykt, og da stod det at han måtte måle avstanden fra lykta og ned til enden av disse settskruene. Så jeg tror det er disse som bestemmer høyden.

Men dette er det nok andre som kan bedre enn meg..

Men er jo ikke verre enn at du parker mot en vegg slik at lysbildet ditt er tydelig, så merker du bare av forskjellige punkt på veggen ettersom hvor lyset treffer. Og når alt er montert igjen så er det jo "bare" å justere disse inn igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt usikker på dette, men mener at lyktene står på to settskruer i Plast.

For jeg leste bare i en tråd på et annet forum hvor en sku bytte frontlykt, og da stod det at han måtte måle avstanden fra lykta og ned til enden av disse settskruene. Så jeg tror det er disse som bestemmer høyden.

Men dette er det nok andre som kan bedre enn meg..

Men er jo ikke verre enn at du parker mot en vegg slik at lysbildet ditt er tydelig, så merker du bare av forskjellige punkt på veggen ettersom hvor lyset treffer. Og når alt er montert igjen så er det jo "bare" å justere disse inn igjen.

Takk for godt tips :) Hvis jeg ikke får ut pæren med en nebbtang så skal jeg følge din "oppskrift". :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe dere ikke nevner står på dette vedlegget. som gjør at det er noe mere jobb: støtfanger må av.

Se der ja.. Der er den rette beskrivelsen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe dere ikke nevner står på dette vedlegget. som gjør at det er noe mere jobb: støtfanger må av.

Støtfanger må ikke av for å få ut lykten. Dette er det flere inkl. meg selv som har gjort. Klipset som står rundt plasttappen på lykta inn mot grillen kan trykkes inn med et skrujern slik at tappen løsner. Kan være litt knot og banning for å få den ut, men det går :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg byttet pærer på min Allroad uten å ta ut lykta. Fikk sånn passe såre hender, og jobben tok ca 1t.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal bare være å nappe ut denne, bytta på min utallige ganger pga dårlige xenon look pærer. Du kan prøve å vir litt mens du drar, da kommer den nok.

Og du må ikke av med fanger for å få av lykta, det er som sagt over her bare å bruke et skrujern å knote litt.;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, så huskes det når jeg trenger å bytte denne.

Er det denne plastduppeditten som skal dyttes på?

Untitled.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.