#1 Skrevet Juli 22, 2009 Noen som vet hvor motoren, eller pumpen, som styrer lyktespylerene på en 03modell A6 med xenon sitter? Har sjekket sikringen og den er ok, men når jeg spyler løfter ikke spylerene seg. Venstre lykt ble skiftet for drøye 14 dager siden, og jeg lurer på om dem kunne ha glemt å montert en ledning/slange eller lignende siden den ikke virker. Hører at det spyles. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2009 Ingen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2009 Venstre framskjerm, i beholderen du fyller på spyleveske, bare at den skjules\går langt nedover, 2 pumper på samme tank, en for vindu og en for lyktene (nederst om jeg husker rett).. kommer til via innerskjermen\deksel i hjulbuen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2009 Ok, hører at det er en motor som går på den siden når det spyles, men spylerarmene med dysene går ikke opp. Kan dette ha blitt hektet av eller noe når frontfangeren var av, eller går det an å ta av fangeren uten å demontere noe som kommer i konflikt med dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2009 du får ikke av frontfangeren uten å ta av slangen til lyktespylerene (ikke helt av iallefall, du får dratt den noe fram), MEN, om de har glemt å koble på denne slangen igjen så vil det sprute noe sinnsykt med spyleveske overalt der framme + lekkasje fram til ett visst nivå i tanken.. Enten har de koblet ut den ene pumpa, eller så er den defekt.. Hadde den poppa ut av festet som den gjorde på min så ville det også vært en lekasje som hadde tømt tanken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2009 Rett etter at bilen hadde skiftet lykt rant det ut MYE spylervæske nede foran venstre framhjul. Nå renner det bare etter at jeg har brukt spylingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 25, 2009 A: Da har de enten glemt den lille klipsen som holder fast slangen fra spylertanken til koblingen på støtfangeren, genial ordning som gjør det piss enkelt å løsne slangen fra fangeren.. B: Av en eller annen grunn kan motoren som sitter i spyleveske tanken ha poppet ut, denne er ikke skrudd fast eller noe, den er bare pressa på plass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2009 Når jeg drar opp lyktespylerene manuelt så er det ikke tegn til at spylervæske har kommet ut av dysene, det er helt tørt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2009 Se posten over, uavhengig av de to alternativene vil det ikke komme noe som helst fram til lyktespylerene.. Been there, done that.. Dra av frontfangeren så ser du med en gang hva som er problemet.. Sitter slangen fra tanken fast så er det selve pumpa som er problemet.. Ligger flere tråder ang. demontering av fanger.. bla kan du bruke denne: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=133059&highlight=register+v6&page=2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2009 Tusen takk for hjelpen Ben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 25, 2009 Det er ikke akkurat noe ukjent fenomen at pumpa hopper ut av tanken, men da ofte renner det spylerveske ut hele tiden, sånn at lampa for varling piper noen timer ette du har fylt tanken full. Hadde dette på min i vinter, tok av innerskjermen og tok ut tanken og satte pumpa inn i spor igjen og null problemer etter dette. Det kan også være ledningen som er glemt å sette på etter å ha hatt av fangeren. Lyktespylerne skal jo også bare gå hver 3 spyling av rutene, og virker bare med hovedlysa på (ikke med park og tåkelys) men det er du vel kanskje klar over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 25, 2009 Det er ikke akkurat noe ukjent fenomen at pumpa hopper ut av tanken, men da ofte renner det spylerveske ut hele tiden, sånn at lampa for varling piper noen timer ette du har fylt tanken full. Hadde dette på min i vinter, tok av innerskjermen og tok ut tanken og satte pumpa inn i spor igjen og null problemer etter dette. Det kan også være ledningen som er glemt å sette på etter å ha hatt av fangeren. Lyktespylerne skal jo også bare gå hver 3 spyling av rutene, og virker bare med hovedlysa på (ikke med park og tåkelys) men det er du vel kanskje klar over? Ja var klar over at dem ikke går hver gang, og at du må holde inne spylerfunksjonen et par sekunder er det vel. Nå piper ikke det for at tanken min er tom enda. Så kanskje det da er en ledning som ikke er satt tilbake. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 26, 2009 Ja var klar over at dem ikke går hver gang, og at du må holde inne spylerfunksjonen et par sekunder er det vel. Nå piper ikke det for at tanken min er tom enda. Så kanskje det da er en ledning som ikke er satt tilbake. da er det nok en ledning som ikke er på, for ellers så ville spylerveske lekke ut til under minimumsnivået i løpet av en time når taken er full. Eller at pumpa er gått/ikke kobla til, for det er en pumpe for ruta og en for lyktespylerne. At du hører en pumpe gå, så er det den til ruta som går. Det eneste du kan gjøre er å ta av inneskjermen og se om den er kobla til, evt hvor veska tar vegen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 26, 2009 da er det nok en ledning som ikke er på, for ellers så ville spylerveske lekke ut til under minimumsnivået i løpet av en time når taken er full. Eller at pumpa er gått/ikke kobla til, for det er en pumpe for ruta og en for lyktespylerne. At du hører en pumpe gå, så er det den til ruta som går. Det eneste du kan gjøre er å ta av inneskjermen og se om den er kobla til, evt hvor veska tar vegen. Hører en pumpe som går nede ved venstre framhjul når jeg står utenfor bilen. Og etter at spylingen er over, lekker det fra området der lyden kom fra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 26, 2009 Rett etter at bilen hadde skiftet lykt rant det ut MYE spylervæske nede foran venstre framhjul. Nå renner det bare etter at jeg har brukt spylingen. Se punkt over atter en gang.. Skal få en hundrelapp av meg om jeg tar feil ang. dette.. Du sier jo selv at tanken tømmes når du fyller på.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 26, 2009 Tanken tømmes ikke Ben, mulig jeg har ordlagt meg litt dårlig. Nå renner det kun etter at jeg har brukt spylerfunksjonen, men det rant mye dagen da lykten ble skiftet, uten at jeg benyttet spylerfunksjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 26, 2009 Vel, det vil ikke lekke spyleveske med mindre alternativ 1 eller 2 er i effekt.. Kan jo selvfølgelig være brudd i spyleveske tanken, men det anser jeg som mindre sannsynlig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 11, 2009 Da har bilen vært inne på verksted. Dem som skiftet frontlykten og hadde av fangeren hadde knekt diverse ting og tang som gjorde at spylerne ikke virket. De hadde også prøvd en "Petter Smart"-løsning som da tydeligvis ikke virket. Fikk heller ikke beskjed om det da jeg hentet bilen. Men det skal nå bli fikset, så satser på at alt blir som det skal etterhvert. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...