Dårlig kontakt i multifunksjonsratt

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har problemer med multifunksjonsrattet på bilen min.

Giring fungerer, men justering av volum etc til naviplus fungerer periodisk(dvs stort sett ikke).

Hvis jeg klemmer inn tuta på bilen og juster volum samtidig så virker det ok. Det hender da at det fungerer en liten stund etterpå men det er høyst usikkert.

Vet ikke om det kun er et vakkelproblem eller om det er et jordingsproblem.

Noen som har vært borti dette før eller eventuelt har et koblingsskjema?

Noen forhåndsregler og tips ved demontering av multifunksjonsrattet, sitter vel en airbag der.

Mvh Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stalltips:

skriv hvilken bil dette er? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sorry det burde vel vært en selvfølge.

Det er A6 1,9 TDI Avant 2004mod

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest av feilkoder? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Den er ikke levert inn for at dette skal sjekkes men den har vært inne på møller for service. Jeg vet ikke om det må nevnes spesielt for at de skal kunne finne feilkoder.

Ser ikke ut som noen har noe tips her, men er det bare å løsne på skruene for å få fram innmaten i rattet. Eller er det noe spesielt å ta hensyn til(spesielt med tanke på airbag).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder ville jeg fått sjekket med en som har vag-com (VCDS). Flere i klubben som har, Møller tar 500,- kr som oftest for jobben.

Har også (siden jeg har VCDS vet jeg dette) hatt feilkoder på bil som har vært inne hos Møller og andre verksteder med VAS, men ingen har nevnt dette noengang...

Ang airbag, så tar du av batteripolen før du starter med å ta den av (det er anbefalt å vente i 30 min etter en har gjort dette)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder ville jeg fått sjekket med en som har vag-com (VCDS). Flere i klubben som har, Møller tar 500,- kr som oftest for jobben.

Har også (siden jeg har VCDS vet jeg dette) hatt feilkoder på bil som har vært inne hos Møller og andre verksteder med VAS, men ingen har nevnt dette noengang...

Ang airbag, så tar du av batteripolen før du starter med å ta den av (det er anbefalt å vente i 30 min etter en har gjort dette)

Hei Kristoffer.

Takk for hjelpa det kommer sikkert flere håpløse spørsmøl etterhvert.

mvh Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint, vi er mange som stiller sånne (du kaller det håpløse :D) spørsmål her på forumet. Vi er faktisk i flertall... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.