Temperaturmåler i dash golf 4 henger ikke med..

Anbefalte innlegg

av og til så funker, "nåla" i temperatur-måleren i dashen... mens andre ganger så "ligger den død" og vil ikke være med...

Dette har begynt å skje oftere og oftere...

Noen som vet hvorfor dette skjer, eller hva jeg eventuellt må bytte ut for å få den til å "være med" hver gang?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vanlig at tempføleren for instrumentet går, denne er jo lett å bytte i så fall, et VAG verksted kan lett lese ut feilminnet på motorelektronikken... om feilen ligger i selve instrumentet kan man åsså koble på VAS maskinen å kjøre en "test" på alle visere og målere i intrumentet og deretter lett finne ut hva som er feil.... du får sjekke :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er god..

men dette kan ikke medføre at "motoren" ikke får med seg riktig temp, og at den da tror det er kaldt og at den til slutt koker, og tar topp-pakning etc..????

Regner med at det er "sikringer" safe-mode som hindrer sånne ting..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg henter opp en urgammal tråd her.

Har et lignende problem på min bil.

Av og til går temp måleren bare litt opp, andre ganger til 90 der den skal vær. I stad så steg den plutselig langt over 100 for så å gå ned igjen etter ei lita stund, ser måleren beveger kjapt på seg, så motorvarmen kan ikke øke\minske så fort.

Noen som har peiling på hva som gjør det? Er det fare for det som Trond Wiggo nevner i tråden over?

Hvor ligger tempmåleren, kiket litt etter den i sted uten å bli så mye klokere: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vannpumpen er som regel ikke noe god så kan jo vær den er død.. er ikke den skiftet så har den helt sikkert tatt kveden..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo være, men tviler i grunn siden nåla beveger seg så fort...

Motoren kan jo ikke forandre seg 20 grader i temperatur på 10 sekund...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner ingenting her. for et par dager siden gikk den bare opp til 70. Så virket det fint ei lita stund. Så i går begynte den og stige langt over 90 men gå fort ned igjen. Så i dag da så stiger den godt over 90 med en gang jeg gir på litt uten å gå ned igjen fort. Blir smånervøs av heile greia, hvis temperaturen faktisk blir så høy vil jo motoren stupe snart...

Begynner å tvile på at det er tempføleren som kødder, siden den nå blir varm i normalt tempo...

Alternativene jeg har komt fram til at det kan vær er: Tempmåler, vannpumpe, termostat eller instrumentfeil...

Hva er det mest sansynlige med disse symptomene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei..!

Jeg hadde samme symptomer som deg, nåla datt plutselig ned til 0 grader, så opp til 90 igjen, stoppa gjerne på 70 og var helt "vill"..: eek :

Bestilte ny tempføler å byttet denne, å alt har virket så langt..!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg slet veldig med att bilen min gikk opp på tomgang når jeg sto stille etter litt kjøring..

uenasett så skjedde dt. kokte etterhvert.. var alltid så om jeg kjørte en 2 min så gkk den ned.. fik beskjed dt var en temp føler.. hatt dt på BEGGE gtiene mine nå så er vel en svakhet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blei det bra når den blei bytta da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

rakk ikke på den første da den ble solgt , så kjøper ble gjort klar med problemet

heller ikker rukket på den nye da jeg fant dt ut ett par dager før jeg krasjet den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men i følge møller var dette feilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytta tempføler i dag, bilen går fortsatt varm, så i morra skal jeg bytte termostaten. Blir ikke det bra da så tar jeg vannpumpe og alt som hører med.

Litt kjipt at det ikke skal gå ann å dra på uten at tempen begynner å stige: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde samme problemet i min golf IV. byttet bare temp.føler så var alt bra igjen:) var ikke dyre saken.,.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.