#1 Skrevet Juli 23, 2009 Hei! Hvem kan skaffe koblingsskjema eller lignende for det originale Golf VI kameraet? Vet det er flere her i klubben som jobber i Møller, men ikke sikkert dere har heller? Kort fortalt: jeg har det originale ryggekameraet som jeg skal montere i min Golf V, med RNS-510. De andre som har ettermontert sånn, har brukt Passat CC kamera eller lignende. Golf kameraet er forskjellig fra de, det er en ekstra "plugg" på dette (som ingen vet hva er enda) Men mulig dette er innebygd RVC interface. Se forøvrig tråden HER(vwnavi-forum) der vi diskuterer dette også. Noen som har tilgang på et sånt koblingsskjema eller noe? evt et understellsnr på en Golf VI som har ryggekamera orignalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2009 (endret) Skal ikke si jeg er ekspert på dette, men på kurs(møller) fikk vi beskjed om at CC har styreenhet på kamera, men Golf VI kun har kable som går direkte i RNS-510. Er det da ikke bare å koble til de 2 ledningene som sikkert er åpning av bakluke. Og den coax kablen fram til spiller? eller ser jeg heeeelt feil nå? Skal ta en kikk på ELSA seinere å se hva jeg finner ut;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2009 Kanon Tor! Den ene connectoren er visstnok ikke lik som på de andre kameraene (Tiguan, Passat CC etc), så da vet vi ikke helt hva som skal hvor I tillegg er det en helt merkelig coax, den har 4 pinner? Vet du om Golf 6 med ryggekamera viser de "tratory linjene" ? (de grønne/røde linjene som passat og tiguan har) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2009 Har forsket litt her nå (enda mere) og kameraet viser linjene ja (bekreftet fra flere hold her nå ) fant også dette bildet, fra en Golf GTI med orig.kamera: Det vil si at det trengs ikke noe ryggekamera interface, men nå må jeg jo bare for pokker finne ut av hvordan koblingene er da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2009 Har forsket litt her nå (enda mere) og kameraet viser linjene ja (bekreftet fra flere hold her nå ) fant også dette bildet, fra en Golf GTI med orig.kamera: Det vil si at det trengs ikke noe ryggekamera interface, men nå må jeg jo bare for pokker finne ut av hvordan koblingene er da... send pm med mail adresse;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...