#1 Skrevet Juli 23, 2009 Hei Sliter litt med den ny bygde motoren min, motoren er totalt overhalt og borret opp til 1.9l. Det som skjer er at den driver å småfusker, og da mener jeg småfusker. er så vidt man merker det, men det er der. Man ser også at på tomgang så rykker motoren litt. I tillegg så er det mye smelling fra eksos fra 1100omdr og nedover. Så høres ut som den kanskje får litt mye bensin, men hva er det som styrer det? Sliter også med å få start etter at den har stått stille en stund(over natten). den starter, men går ikke på alle sylindrene og dør ut med en gang, starter jeg den ca 15-20 ganger så er den plutselig helt fin. Har prøvd å bytte bensinmengde fordeler, men det ble ingen forskjell. Har også byttet o-ringene rundt dysene, men liten forbedring der. Så jeg er litt stuck akkurat nå, så tips hadde vært fint:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2009 Er det noen forskjell på bensinpumpene på en gti 8v kontra gti 16v? Noen som vet hva bensintrykket skal være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2009 (endret) Er det noen forskjell på bensinpumpene på en gti 8v kontra gti 16v? Noen som vet hva bensintrykket skal være? Nei, er ikke forskjell på GTI 8v pumpe og 16v pumpe, bruker fremdeles min 8v pumpe etter jeg bygde om min fra 8v til 16v i 2001. Mener trykker skal være rundt 5 bar på K-jetn (husker ikke eksakt tall). Det du kan gjøre er å måle hviletrykket ditt for å kontrollere om trykket ditt forsvinner siden den er vrien å starte etter ei stund / over natta. Har du sjekket at du har strøm på ICV og varmkjøringsreg og at kaldstart dysa di er med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2009 På noen 16v sitter det et lite filter inni bajobolten på tilførselen inn på bensinmengdefordeleren. Ta ut denne banjobolten og se om det sitter en sil/filter der. Fjern eventuelt dette. Sjekk også varmkjøringsregulatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...