Anbefalte innlegg

Har litt problemer med min 90 coupe quattro med 3b motor..har byttet ledningsnett til s2 coupe som hadde 3b etter en litn brann i det gamle..men det viser seg at dysene ikke åpner..Hva må til for at di skal åpne?signal fra?

har bensintrykk fram til fuel railn. har gnist også..

feilkoder ble lest ut i kveld men ingen av di som kom fram skal ha noe med å gjøre at jeg ikke får start..hjernen får også strøm(tror vi) hører hvertfall at det klikker i hjernen når vi setter på tenninga..

dysene kunne vi høre klikket når vi testet disse gjennom hidden...men ingen tegn til og åpne seg når vi tørnet motoren..hvis hjernen har tatt skade av den lille brannen som var skulle vi vell ikke fått kontakt med den gjennom hidden/feilkodeleser?

Prøvde også å tvangskjøre ene dysa til utn nytte..

 

Motoren gikk før det ble en litn brann og alt virket som det skulle..eneste som nå er gjort er at det er byttet til motornett og dashbordnett fra s2 cq med 3b motor..

 

Noen kloke hoder som har noen gode tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sensorene på kassa eller hallgiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville ikke disse kommet opp når feilkoder ble lest av? vist det var feil på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle vell ikke hatt gnist vist hallgiver var gåen? får ikke noen feilkoder på sensorer/givera..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

flere som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kan høre at dysene klikker når du tester de gjennom hiddenen er det stor mulighet for at det er en sensor feil. Har du testet sensorene som jeg nevnte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke annet enn at vi har lest av feilkoder men fikk ingen ting på sensorene..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er rart er att innsprøytningen styres av Kun 3 sensorer. Hallgiver`n i fordeler`n og to VR sensorer på svinghjulet. Siden du ikke får feilmelding på noen av de og har gnist, er det i grunn ganske rart du ikke får bensin.

 

Sett bilen i register, ved å bruke merket på svinghjulet, og se om merkingen i fordeler`n din stemmer når resten står i register.

 

Kom gjerne med alle feilkodene du fikk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fant ut av det som gjorde at bilen ikke startet..var en ledning med 12v i som ikke var tilkoblet..

målte denne i dag od fant da 12v i den så koblet den til i sikringsbokse å vips så startet den..var en lettelse å få start.. hadde regnet med at det var noe helt annet som var feil...

så tak for tips& hjelp

 

noen som vet va denne er til?

 

http://forum.vwaudi-club.no/attachment.php?attachmentid=128356&stc=1&d=1248702962

DSC00068.jpg

DSC00068.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bra du fikk start til slutt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja var på tide..stått lenge nokk nå

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.