#1 Skrevet Juli 24, 2009 Hei, var på eu kontroll igår, og fikk 2'er feil på ytre endeledd (styrestag) på venstre side, noen triks for å bytte dette uten å måtte ta forstillingskontroll? Noen spesielle punkt dere måler ut, før bytte av leddet? Og måler det etter bytte og justerer til man har samme verdi? Bare en tanke.. Trenger man forøvrig noen spesielle verktøy for å bytte endeleddet eller er det rett fram? Alle tips mottaes med stor takk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2009 Hvordan du måler er egentlig opp til deg, bare du måler på samme sted etter bytte. Disse kan sitte ganske hardt, så en blåselampe er vel kjekt å ha tilgjengelig.Ellers rett fram skruing dette ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2009 bare husk at den ene muttra du må løsne er links gjenget 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2009 på jobben teller vi antall vindinger du må ta på styre kula før du har skrudd den av, og/eller måle ifra mansjetten og ut thil hvor styrekula sitter, dette gjør vertfall jeg for å spare tid på hjulstillingen, ikke for å skippe den vel og merke! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2009 Du kan bare gi opp med å dele yttre og indre styreleddet på disse, sitter som F. Kjøp hele styrestaget komplett. ca 1200kr. PS et helvete å få på klipsene på indre styrestagmasjett etterpå. Jeg brukte bare strips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2009 Du kan bare gi opp med å dele yttre og indre styreleddet på disse, sitter som F. Kjøp hele styrestaget komplett. ca 1200kr. PS et helvete å få på klipsene på indre styrestagmasjett etterpå. Jeg brukte bare strips å? Vet at det KAN sitte, men brorparten av gangene jeg skifter yttre endeledd går det smertefritt. Uansett greit å smøre på kopperfett eller lignende når en monterer igjen Trådstarter: Kjøper du uorginalt endeledd kan du ikke gå utifra at gjengepartiet er likt på det som sitter der. Mål med et skyvelær fra senter på "hode" til ytterste kule og inn til et punkt på indre styrestag. Har gjort dette noen ganger når kunde ikke vil bruke penger på hjulstilling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2009 å?Vet at det KAN sitte, men brorparten av gangene jeg skifter yttre endeledd går det smertefritt. Uansett greit å smøre på kopperfett eller lignende når en monterer igjen Trådstarter: Kjøper du uorginalt endeledd kan du ikke gå utifra at gjengepartiet er likt på det som sitter der. Mål med et skyvelær fra senter på "hode" til ytterste kule og inn til et punkt på indre styrestag. Har gjort dette noen ganger når kunde ikke vil bruke penger på hjulstilling. Gjengestanga sitter vulket i det yttre leddet på passat. noe som medfører umulighet å løsne ved bruk av varme og ved å sette fast i skrustikke om det sitter bom.. jeg fikk det ikke til og kjøpte komplette stag. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 25, 2009 Gjengestanga sitter vulket i det yttre leddet på passat. noe som medfører umulighet å løsne ved bruk av varme og ved å sette fast i skrustikke om det sitter bom.. jeg fikk det ikke til og kjøpte komplette stag. Umulig faktisk? Så om en skrue sitter veldig fast inni en mutter så går den ikke an å få løs mener du? Hørt om WiseGrip eller Rørtang? Er jo ikke nødt å ta tak i kula når en skal skru den ut. Varme litt og ta tak i gjengepartiet når en skal løsne yttre fra indre(om det sitter godt) Kan sikkert telle på en hånd de gangene jeg måtte bite i det å skifte komplett stag av alle de gangene jeg har skiftet yttre leddet. Trenger jo ikke gjøre det dyrere en nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2009 Takk for svar! Har kjøpt komplett forstillingskit tidligere i år, så der har jeg endeleddene ja. Da får jeg prøve meg på et bytte i nærmeste framtid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...