Hva er forskjellen Flex 3401 VS Flex 3403 ?

Anbefalte innlegg

Hva er forskjellen på disse maskinene ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3401 er DA maskin (dual action). Roterer rundt sin egen akse i tillegg til å rotere selve hodet.

3403 er roterende maskin. Den roterer kun på en akse.

En illustrasjon som viser forskjellen.

PadMotion-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der ja...

Mange TAkk...

Hva er best ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende er helt klart best!

Men man bør være obs på noen nøkkelting når man velger å gå rett på roterende da det er mye lettere å få skader på lakken av den enn en DA maskin. Eneste du bør huske på er å ikke la maskinen stoppe på et sted, eller hvile mens den går på lakken. Er en høy friksjon som skaper mye varme mellom poleringspute og lakk. ;)

Kan hente mye informasjon på Detailers Club.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende er helt klart best!

Men man bør være obs på noen nøkkelting når man velger å gå rett på roterende da det er mye lettere å få skader på lakken av den enn en DA maskin. Eneste du bør huske på er å ikke la maskinen stoppe på et sted, eller hvile mens den går på lakken. Er en høy friksjon som skaper mye varme mellom poleringspute og lakk. ;)

Kan hente mye informasjon på Detailers Club.

Har er roterende fra Besttools i dag.... men er ikke helt fornøyd....

Den bråker noe helt sinnsykt..

Ikke veldig kraftig... og veldig tung..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan ikke sammenlignes! ;) Blir som Lada vs Audi.

Jeg har prøvd både Flex'en og Besttools maskina! ;) Du kan jo vurdere Makita 9227CB? Den bruker jeg og den er STERK! Litt tyngre enn Flexen men det er ikke noe jeg legger merke til. Jeg kan legge vekta mi på maskina uten at den mister turtall f.eks. Flex går vel litt varm osv. :)

EDIT: Er -garantert- noen tråder om Flex vs Makita.

Denne f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Flex 3403 er best, hvorfor er da 3401 dyrest ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om Flex 3403 er best, hvorfor er da 3401 dyrest ??

Mer hardware, mer teknologi som ligger bak.

De sier at 3401 er en "sikker roterende" maskin. Selvom den er DA.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mer hardware, mer teknologi som ligger bak.

De sier at 3401 er en "sikker roterende" maskin. Selvom den er DA.

Men 3403 er bedre maskin ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flex 3403 er jo en roterende, så du har jo flere muligheter. En roterende kan jo ta mye mer enn en DA såvidt jeg har forstått.

Så lenge du utviser forsiktighet og har muligheten til å teste på noen karroserideler som ikke er så nøye med. Så anbefales Roterende på det sterkeste!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som det blir en roterende flex da ja av typen 4303

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du er usikker, så ta turen over fjellet og prøv min 3403 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

makitaen har en "mer behagelig" støy enn flex-maskinene, synes jeg.

Skjærer ikke like mye i ørene.

Som nevnt over, så er den sterk. Litt tung, men da får man jo litt muskler og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken makita maskin er det som anbefales da ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita 9227 CB

Hvis du ser på bilpleie som en hobby, der du pusler med bilen og slapper av, ville jeg valgt Makita. Den er tung, men har veldig jevn og behagelig gange.

Flex er mer for firmaer, eller de som vil ha ting gjort effektivt. Den er bråkete, og man bør bruke hørselvern på denne. Den er lett og egronomisk, og kommer til overalt. Den veier også veldig lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Makita 9227 CB

Hvis du ser på bilpleie som en hobby, der du pusler med bilen og slapper av, ville jeg valgt Makita. Den er tung, men har veldig jevn og behagelig gange.

Flex er mer for firmaer, eller de som vil ha ting gjort effektivt. Den er bråkete, og man bør bruke hørselvern på denne. Den er lett og egronomisk, og kommer til overalt. Den veier også veldig lite.

Er ikke helt enig Christer.

Samme om du driver hobby eller Antonsen's bilpleie & blomster 950,- så ville jeg valgt Makita 9227 CB da denne har 500 rpm lavere, softstart, mer stabil, mindre støy og er sterkere. Eneste som er "negativt" er tyngden. Som forøvrig aldri har plaget meg!

Skjønner poenget med firma utsagnet, men da regner jeg du sikter på firmaer som vasker bilen din utvendig og innvendig, lakkrensen, polerer og forsegler på 3 klokketimer? Thats not detailing god dammit! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser hva du sier! ;)

En annen fordel med Makita er at den slipper å gå så varm. Flexen kan jo bli ubehagelig varm noen ganger.

Det jeg egentlig mener, er at hvis du står å polerer biler uke etter uke, så merker du vekten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser hva du sier! ;)

En annen fordel med Makita er at den slipper å gå så varm. Flexen kan jo bli ubehagelig varm noen ganger.

Det jeg egentlig mener, er at hvis du står å polerer biler uke etter uke, så merker du vekten.

Man merker den i denne formen som jeg gjorde. Jeg bruker Makita 9227 CB:

DSC_0196-2.jpg

: haha :

Uansett, det er så si hipp som happ om man velger Makita'n eller Flex'n. Jeg ville glatt valgt Makita igjen pga varmen, støyen, rpm'n og softstarten! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en hitatchi og fått meg en flex også nå ...

Hitatchien er alt for stor og tung.

Mens flex bråker mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk såvidt testa Makita roterende vs. Flex DA, men brukte flex resten av dagen pga følte meg mer trygg med den når det gjelder andres biler enda.. Men det jeg virkelig merka meg var at lydnivået er betydelig bedre på Makita enn Flex..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt er et godt poeng, men det er støyen også....

Hvor mye veier de ulike maskinene ? og hva veier min Besttools maskin ??

Hvor får man best pris på Makitaen da ??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt sett blir vel Besttools-verktøy veid og funnet for lett? :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vekt er et godt poeng, men det er støyen også....

Hvor mye veier de ulike maskinene ? og hva veier min Besttools maskin ??

Hvor får man best pris på Makitaen da ??

Skal du kjøpe i Norge tror jeg Mekonomen har desidert best pris pr øyeblikk med mindre tilbudet er over..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.