Anbefalte innlegg

Caliperene var ganske møkkete og stygge tenkte derfor å ta en runde med stålbørsten for å få bort dritten, noe som ga ett ok resultat (bilde 1), problemet var bare at dette holdt kun til regnet kom, da ble de seende ut som på bilde 2.

Trodde caliperene var laget av matriale som ikke rusta så jævli :).

Uansett må vel lakkere de for å få det til å se bedre ut, noen som har erfaring med caliper lakk kittet til duplicolor?

1-1.jpg

2-1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i hvert fall god erfaring med å lakke de med Hammerite og pensel. Fungerte mye bedre enn spray for meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Marius her. Sparer deg for mye jobb ved å bruke hammerite og pensel i tillegg til at resultatet blir bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slipte dere vekk noe overflaterust før hammerite? Holder med stålbørste kanskje....blåse de rene med trykkluft etterpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok mine fremcalipere for snart to år siden, de er 'like fine' ennå. Bare banket løs det verste med hammer og dro over med negerkuse og stålbørste, og så to strøk med hammerite sort blank. Finnes jo også som sølv og andre farger, så det er bare å velge! Billigst og best, IMHO. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir veldig bra med Hammerite, men tåler ikke ekstremt mye varme, lakkerte mine røde men etter ei

helg på bana på Våler ble de svarte der det hadde vært varmt! Men til hverdagsbruk er det knall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir veldig bra med Hammerite, men tåler ikke ekstremt mye varme, lakkerte mine røde men etter ei

helg på bana på Våler ble de svarte der det hadde vært varmt! Men til hverdagsbruk er det knall.

Derfor er motorlakk ennå bedre og bruke,tåler endel varme også. :) Får de også i flere forskjellige farger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det innkjøp av caliper lakk hos torshov bilrekvisita, men bør jeg velge sort eller sølv?

Blir kanskje litt vel "skrikete" med sølvfarget, dessuten tenker jeg å male de mens de sitter på bilen, blir derfor ikke lakkert så nøyaktig på baksiden.

Burde jo idelt tatt de av, men det er for mye stress :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde caliperene var laget av matriale som ikke rusta så jævli :).

De er lagd av reint støpejern som ruster lettest av alle materialer så lenge de er ubehandlet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk lakkert caliperene i dag, brukte en caliper sett jeg kjøpte torshov bilrekvisita, var 2 komponents expoxy ett eller annet, ble fornøyd med resultatet (fargen i virkligheten har litt mere sølvpreg en det som kommer fram på bildene).

mini-CIMG0305.jpg

mini-CIMG0306.jpg

mini-CIMG0307.jpg

mini-CIMG0310.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.