Bilen gløder ikke. 1.9TDI

Anbefalte innlegg

Har en golf 3 1.9TDI med 110hk AFN motor.

Har holdt på med clutchbytte og i vente på deler så har bilen stått uten batteri i ca 2 mnd.

Men når jeg skal prøve å starte så vil den ikke gløde, gløderelèet klikker og sikringen er i orden(hvis det ikke er flere sikringer som ligger skjult utenom sikringsboksen??)

 

Glødelampa kommer ikke opp..

 

Noen som vet? Smålei at bilen står nå..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest av feilkoder?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke vag-com :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal bort til Porsgrunnsområdet på søndag og hente en GTD delebil, så kan ta med Vag-Com da, men du vil sikkert finne ut av det ASAP og da er det gjerne noen lokalt som kan hjelpe deg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jo vært helt supert hvis du haddde giddi det! Ville jo hatt bilen på veien i dag, men ser mørkt ut.. Så hvis du kunne gjort det til søndag så hadde det vært helt supert!

 

Har heller ikke testet clutchen ennå.. Mangler å montere drivakslene.. håper det klaffer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen andre her som kan ha noen tips? prøvd mere i kveld, men ikke noe gløding :(

 

Alt annet fungerer bortsett fra glødingen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er noe noen andre sikringer enn i sikringsboksen under dashen? noen som gjemmer seg i motor rommet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det virkelig ingen som har vært borti dette problemet? Er jo en del som har afn motor. Glødelampa lyser ikke.. Er det kun 1 sikring til glødinga? Sitter ved de andre sikringene under dashen. Ingen andre steder det gjemmer seg noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anders, det ligger ett relé og en 50A sikring til glødinga skrudd i torpedoveggen rett over bremsekraftforsterkeren tror jeg det var:

 

Reléet er nr. 25 og sikringa er nr. 26

 

906100.png

 

Har du sjekka den sikringen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den visste jeg ikke om! takker og bukker! Da skal jeg spise først, så ut og leite! :) Kunne ikke skjønne at en 15A sikring var nok..

 

bra jeg har deg som leksikon her inne da det er ingen andre som svare på tdi spørsmål..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viss ikke det funker kan du prøve å nappe ut pluggen på -G62 (tempføler for kjølevæske)

Sitter på venstre side på toppen på en en plastflens.

 

Om den er defekt og bilen tror den er varm hele tiden vil den la være å gløde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den starter jo ikke, kan den ha noe å si?

 

Men Petter Lønning var innom i kveld og skulle ta en diagnose, men han fikk ikke kontakt med hjernen til motorstyringen :(

 

Nappet ut pluggen til hjerne osv, men fortsatt helt død :(

Han nevte på et relè som det kunne være.. Hvis det var gåent ville ikke hjernen få strøm..

 

Kan nevne at bilen har stoppet plutselig opp for meg når jeg har vært ute å kjørt(før clutch bytte vel å merke;)) Så måtte jeg stå i ca1min så fungerte alt igjen.. da kom glødelampa opp i dashen før den daua helt ut.. og ville ikke gløde igjen før ca 1min hadde gått..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Reléet jeg snakket om er nummerert 109. Se teksten under:

 

1. You were driving along in your car and the engine died and won't start, or it just won't start but may start after sitting for awhile.

 

The basics.

 

The fuel being injected is controlled by the computer, but the computer needs electricity to run.

 

Troubleshooting.

 

This is easy. Turn the key to "ON" and watch the glow plug light. It looks something like this:

 

 

 

If the some lights come on but the Glow plug light does not come on you have a relay 109 problem. If NO lights come on, you have a power problem so start at the battery and start checking.

 

The earlier cars had a bad problem with the main power relay which is numbered 109 in the relay panel. The original relay was black, and the updated one is gray.

 

This relay supplies power to lots of stuff including the main computer. If this relay fails, it is just like the key was turned off. The thing is that the problem is a bad solder joint that opens and closes with heat. Often if you let the car sit for a bit, it will cool back down and that crack will close and you can run again until it heats up enough to open that crack. Some people have had luck opening the relay and resoldering the cracked joints, others have been able to test it by jumpering the terminals 30 and 87 in the relay holder using a piece of wire. You can see the numbers on the relay next to the terminals. Use caution with any temporary repairs or don't drive very far from a fire station.

 

Check to see if yours is black. If it is, this is a very high failure rate item so it is safe to assume that's the problem and either fix the black relay if you are capable or just drop the $10 and buy a new one. If it isn’t the problem now, it will be in the future, so this is worth replacing.

 

Here are some old posts about it:

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=199038

 

http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=35854

 

http://forums.tdiclub.com/showpost.p...95&postcount=1

 

It’s also possible that the engine will die and not restart, or it may just not start. Just remember to look for that tell-tale glow plug light on the dash.

 

Hørtes dette kjent ut? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han fikk vel et tips inatt i en annen tråd her..Ang det releet.. som han skulle teste i dag;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

leste den for noen dager siden, men skjønte ikke helt hva jeg skulle se etter.. Men fikk tips om hvilket relè det var for å teste, og da startet den med en gang :)

Så nytt ble handlet inn før jobb :) så i kveld blir det bytting av relè og tilpassning av dekeselet som skal være ved girkassa.. SÅ blir det test kjøring :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å kjør inn clutchen da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I will :) hvor lenge skal den kjøres inn da?

dvs bare å kjøre normalt og ikke presse clutchen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da lever bilen :) deilig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis...heldig du! Min står igjen...hehe :P:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk :) men du har 1 mnd igjen før du paserer det bilen min har stått.. 2mnd :(;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da...mangler 2,5 uker jeg da... La oss ikke håpe det skjer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk takk :) men du har 1 mnd igjen før du paserer det bilen min har stått.. 2mnd :(;)

 

Tida går fort når en har det ehhh... gøy? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.