#1 Skrevet Juli 24, 2009 Hei, Skiftet til Con KN filter på min Audi S4 2.2L 1994 og fikk plutselig litt høyt ladetrykk. Lader nå med opptil 1.1bar (2.1 i dashbord) ved bunn gass. Ladet med 0.8 før skifte av filter. Samtidig begynte det å høres ut som en turbin motor med gass pådrag. Finner ingen lekkasjer da den lyden ser kun ut til å komme når det er motstand på motoren. Kan det være lekkasje eller gåen wastegate? Eller bare jeg som begynner å bli paranoid? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2009 Blir en god del mere lyd når du bytter til åpent filter. Angående høyere ladetrykk, så må jeg nesten gjette på at det gamle filteret ditt var meget møkkete, så motoren ikke fikk nok luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2009 Hei Øyvind. Syns bare det var en del mye mere lyd under pansret enn andre 2.2L 20v montorer jeg har hørt. Når det gjelder ladetrykket så skal det vel ikke være mer enn 0.8bar. Å aldrig vært borti at man får mer ladetrøkk enn normal pga. av bytte til con filter. Syns det var litt mystiske greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2009 Hei Øyvind. Syns bare det var en del mye mere lyd under pansret enn andre 2.2L 20v montorer jeg har hørt. Når det gjelder ladetrykket så skal det vel ikke være mer enn 0.8bar. Å aldrig vært borti at man får mer ladetrøkk enn normal pga. av bytte til con filter. Syns det var litt mystiske greier. Hehe.. merkelig.. min ladet også mer etter jeg satt inn KN filter!! Og fikk masse mere sugelyd under pådrag.. men dette er vel normalt.. Ladet før rundt 0.9 og er nå oppe i 1.2 i følge kjørecomp!! ingen aning om hvorfor!! Samme motor som deg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2009 hmm.. Det var jo gode nyheter Espen. Jeg burde kanskje slutte å bekymre meg så mye da. hehehe. Takk for svaret, Føler meg litt mindre paranoid nå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2009 hmm.. Det var jo gode nyheter Espen. Jeg burde kanskje slutte å bekymre meg så mye da. hehehe. Takk for svaret, Føler meg litt mindre paranoid nå. Hehe.. eller så er begge 2 det da!! Mulig det gamle mitt var bare veldig møkkete også da.. ingen trøbbel eller, mtp at den lader mer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2009 Hehe.. eller så er begge 2 det da!! Mulig det gamle mitt var bare veldig møkkete også da.. ingen trøbbel eller, mtp at den lader mer? Funker "ok" ellers. Har litt "Lag" / pause ved rundt 4000rpm til 4300rpm men så kommer den voldsomt igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2009 Ville vært rart om du ikke fikk mer sugelyd.. Og at det høres ut som en turbinmotor.. Er vel ikke så rart?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 25, 2009 Dersom motoren din er orginal skal den lade 0,8-0,9 til vanlig, og inntil 1,1-1,2 ved overboost. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 25, 2009 @Mikkel Den turbin lyden var ikke det jeg syns var merkelig. Det som jeg syns var litt merkelig var at ladetrykke gikk opp 0.2 - 0.3 når jeg skiftet filter. Sugelyden var bare litt mer voldsom enn jeg hadde forventet. @Knut Arne Motoren er orginal. Så da regner jeg med at alt er som det skal være ved det ladetrykket på rundt 1 bar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 25, 2009 Jepp, funker nok som den skal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...