1,8T AEB lugger ved turbotrykk

Anbefalte innlegg

Opplevde noe merkelig i dag, motoren går helt fint på tomgang, og ved gasspådrag uten belastning. Men når jeg belaster motoren, og når turboen begynner å lade (2500omdr.) - lugger motoren, helt til turboen normalt slutter å lade (5500-6000omdr.) Men jeg hører at turboen lader, og får luftlyd som vanlig når jeg slipper gassen (Forge 007). Ringte til en kompis, han hadde opplevd samme problem - og da var det en defekt coil. Fikk låne 2 coiler av han for å teste med, men det nyttet ikke. Har forsøkt å byttet ut 2 og 2 coiler.

 

Noen andre som har noen tips?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

testa å bytte plugger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Takk for det! liiiiitt å lese på ja :) skumma raskt igjennom, fant jo dette:

Missfires under Boost Flashing CEL – Ignition Coils, Spark Plugs

 

har ikke hatt oppe pluggene nei, får prøve å sjekke dem nå da :) er bare 7-8.000km siden dem ble bytta, men-men.. Hvordan skal de / skal de ikke se ut da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NGK plugger er det eneste min bil vil ha, så om du har noe annet kan det jo være verdt å prøve ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

NGK plugger er det eneste min bil vil ha, så om du har noe annet kan det jo være verdt å prøve ;)

 

Hmm.. hvilke bruker du da? Kjøpte nye originale jeg... hos Møller...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da er det nok riktig, da er jeg desverre blank ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. hvilke bruker du da? Kjøpte nye originale jeg... hos Møller...

 

 

Sjekka nå, er NGK plugger som står på - de så litt slitne ut da - la dem i bensin-bad, husker det var et bra triks når en dreiv med mopeder..

 

Tok bilder av pluggene, hva tror dere? Er dette plugger en får tak i på en bensinstasjon eller?

DSC_0347.JPG

DSC_0352.JPG

DSC_0347.JPG

DSC_0352.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme symtomer på min AEB en gang. Dro på mekonomen og kjøpte nye plugger, det var alt som skulle til. rundt 600 mener jeg å huske det var for 4 st.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og bytte plugger først, og hvis det ikke hjelper så få tatt en diagnose med vag-com.

Hvis lamda er defek så vil motorstyringen pøse på med bensin fordi den tror at bilen går for magert akkurat i det området der turboen begynner å virke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og bytte plugger først, og hvis det ikke hjelper så få tatt en diagnose med vag-com.

Hvis lamda er defek så vil motorstyringen pøse på med bensin fordi den tror at bilen går for magert akkurat i det området der turboen begynner å virke...

 

Da er nye plugger forsøkt, uten tegn til bedring :( Undrer meg fortsatt over denne Luftlyden som kommer idet turbo lader trykk. Må da være en lekkasje en eller annen plass, synes det høres merkelig ut at det er tenningsfeil, når jeg hører antydning til fise-lyd når jeg gir på..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk N75 ventil, og vakum slanger/klemmer fra n74 og inn til turbo. Sjekk turboslanger/vakuum for lekasjer..

Jeg hadde en sånn fiselyd når en slangeklemme til vakumslange på turbotrykksventil ikke tettet nok.. veldig lite som skal til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk N75 ventil, og vakum slanger/klemmer fra n74 og inn til turbo. Sjekk turboslanger/vakuum for lekasjer..

Jeg hadde en sånn fiselyd når en slangeklemme til vakumslange på turbotrykksventil ikke tettet nok.. veldig lite som skal til

 

Noen tips til hvordan jeg kan sjekke N75 ventilen? Hva ligger evnt. en ny på i pris? Den som sitter der ser noe gammel ut, så tenkte på å evt. bytte denne uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken lugging er det snakk om? Er det slik at du må "kjenne etter" for å kjenne det, eller er det veldig merkbare rykk, slik at du ikke har mulighet til å akse ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken lugging er det snakk om? Er det slik at du må "kjenne etter" for å kjenne det, eller er det veldig merkbare rykk, slik at du ikke har mulighet til å akse ?

 

Er slik at akkurat når du forventer et kraftig rykk idet turboen begynner å lade, så skjer det lite/ingenting, men hører en kraftig luftlyd istedet. Men den drar sakte men sikker oppover turtallsstigen da, men ikke på full gass.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta trykktesten- skru av lmm og sett på en lakkboks el. istedet for å tette. så fester du luftpistolen til kompressoren din på en av niplene til insugslangen.(bare koble av en av die tynne slangene eller n75. og slipp forsiktig litt luft inn i systemet. så hører du etter lekkasjer. jeg vil tippe det er noen morkne slanger under der i forbindelse med olje utluftinga i siden av blokken helt under frostvæske tanken......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opplevde noe merkelig i dag, motoren går helt fint på tomgang, og ved gasspådrag uten belastning. Men når jeg belaster motoren, og når turboen begynner å lade (2500omdr.) - lugger motoren, helt til turboen normalt slutter å lade (5500-6000omdr.) Men jeg hører at turboen lader, og får luftlyd som vanlig når jeg slipper gassen (Forge 007). Ringte til en kompis, han hadde opplevd samme problem - og da var det en defekt coil. Fikk låne 2 coiler av han for å teste med, men det nyttet ikke. Har forsøkt å byttet ut 2 og 2 coiler.

 

Noen andre som har noen tips?

 

 

Jeg har et veldig lignende problem på min. Samme bil.

Når turbotrykket overstiger 0.5 , så virker det som den begynenr å kutte. Har fremdeles drag, men den går ikke rent for en 5-øring. Rister gjør den også:P

Får bra nok med turbotrykk om jeg vil, men når den går over 0,5, så begynner det..

 

Går greit på tomgang, men ved lavt turtall, ved f.eks så enkelt som kjøring som inne på parkeringsplass, jukser den også litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

N75 ventilen koster ca. tusen lappen om jeg ikke tar feil. skiftet 2 ganger på forgje tq jeg hadde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.