Piping fra kupevifte - 94 s4

Anbefalte innlegg

Prøvde søkefunksjonen for jeg mener jeg har lest om det tidligere, men fant ikke noe.

Høres hvertfall ut som at viften trenger litt smøring, er litt piping fra den på laveste hastighet, noe som gjør meg "litt" gal.

Er vel mye jobb å komme til den, eller finnes det noen strategiske punkter som er lett tilgjengelig det går an å spraye litt 5-56 eller noe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut viftemotoren, og smør den opp skikkelig. Hvis det er sammen som C4 92 modell er det ganske kurant.

På baksiden av motoren er det ett deksel, og bak der en låsering, som du tar av. Hvis du da tar av dekslene og sånn på fremsiden der vifta suger luft, kan du etter å ha tatt av kontakten til motoren ta ut hele greia.

Smør gjerne med litt tykkere olje enn 5-56, den fordufter fort. Og vær obs, min vifte hadde mye slitasje der børstene ligger an...etter 300k!

 

Når jeg fant ut var det helt kurant iallefall å ta ut hele viftemotoren.b

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.