noen spørsmål ang.reg reim bytte 93mod passat 16v.

Anbefalte innlegg

Har byttet reg.reim på passaten nå men har igrunn 2 spørsmål.

1. Hvem vei skal man stramme spennrulla? Sto mot høyre i haynes så satser på det er riktig?

2. Reima går jo over veivaksel, kamaksel og ett hjul til. Hva er dette? sto i haynes boka det het mellanaxel og at det var viktig at dette å sto på merkene. Men problemet er jo at ikke finne jeg noe merke som ligner det som sto i boka og dette hjulet har jo ikke samme størrelse som noen av de andre så uansett åssen man stiller dette vil det jo ikke stemme over ens når man sveivet motoren en runde el to. er forresten en 9a motor ifølge mekonomen;)

(har ikke startet bilen så hvis jeg har gjort noe galt så er muligheten til å rett opp i det der enda før jeg prøver å starte den;))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet`?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det hjulet står på akslingen til oljepumpa og evt. fordeler på 8v motor.

må ikke stå på merket siden du har fordeleren på kammen;)

Ang. strammeren husker jeg ikke det i hodet, men plastdekselet som skal på passer ikke om du strammer den feil vei.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki. takk for hjelpen. da er det bare vri på nøkkelen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.