#1 Skrevet Desember 28, 2004 Hei! Har litt problemer med drivverket på min -98 Passat tdi. Er ikke så veldig flink til å forklare lyder men skal gjøre et forsøk. 1. Når jeg svinger kraftig med lav fart hører jeg en knekkelyd forran på høyre side. Regner med at dette er drivknuten som er på tur til å ta kvelden siden bilen har rulla 227'k. Må være den på høyre siden, for den venstre ble bytta før jeg overtok bilen for ca 1mnd siden...... Eller er jeg helt på villspor og det kan være noe annet som er gærn't 2. Har en romle/skrapelyd i bilen som kommer forfra også. Når jeg svinger svakt mot venstre så forsvinner lyden, mens ved kjøring rett fram og høyresving så er den der. Hender også at den er der når jeg svinger mot venstre. 2ganger den siste uka har jeg opplevd at lyden i en kort periode (maks 1min.) har vært merkbart kraftigere enn normalt, og konstant uansett rattutslag. Kan på en måte minne litt om et hjullager, men jeg kjenner ikke slakk i noen av lagerene Kan dette ha sammenheng med eventuell drivknute? Mvh Marko Pedersen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2004 Høres ut som du har både dårlig lager og knute på bilen din. Selv om lagerert er def vil du ikke kunne kjenne det på å vri på hjulet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2004 Høres ut som du har både dårlig lager og knute på bilen din.Selv om lagerert er def vil du ikke kunne kjenne det på å vri på hjulet. Uffda... Hvordan kan jeg da sjekke om lageret er gåent eller ikke? Er litt dumt å bruke penger på noe som kanskje fortsatt er bra.... Er det noen som kan gi meg en grei forklaring på hvordan jeg bytter drivknuten? Har ikke skrudd så veldig mye FWD før, for det meste bare skrudd på MB før, og der er det jo RWD som gjelder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 28, 2004 Ville bytta drivleddet først....men forsvinner lyden når du svinger er jeg 90% sikker på lageret er def. Drivledd er ganske rett fram. Skru løs senterskruen jekk opp bilen og ta av dekket skru løs drivaksel på girkassa. er det snakk om førersiden skal du når kunne lirke ut hele akselen er det snakk om andre siden må du løsnet på en av de nedre bærearmene for å få nok plass. Akselen skal nå være ute ta av klipsa på støvmanskjetten skru senterbolten på plass igjen og skru den helt inn. Til slutt skal du høre et lite puff og drivknuta skal dette av bytt alle delene som følger med. Monter drivknuta så sammen ved først å tre den på siden tar du en hammer og gir den et par slag og den skal gå på plass. sjekk at den sitter fast før du monterer resten sammen i motsatt rekkefølge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 28, 2004 MAX FLAX ja.... Høyre drivknute som er vræka ja.... Må jeg inn på ny forstillingskontroll igjen siden bærebrua må løs? Tror nok jeg prøver å drøye litt med lageret, begynner å koste litt dette Har gjort: byttet begge øvre bærebruer venstre forran byttet skiver+klosser forran byttet pussermotor på bakrute ny chip fra ts-racing Skal gjøres: bytte drivknute bytte lenkestag venstre forran bytte registerreim+vannpumpe bytte clutch Trøster meg med det at jeg ikke ga veldig mye for bilen, og at jeg sparer MYE på å skru det meste selv. Forresten; er det mye jobb å bytte lager forran på disse bilene? Hvordan sitter det, og må man presse for å få det ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 28, 2004 MAX FLAX ja.... Høyre drivknute som er vræka ja....Må jeg inn på ny forstillingskontroll igjen siden bærebrua må løs? Tror nok jeg prøver å drøye litt med lageret, begynner å koste litt dette Nei du trenger ikke forstillingskontroll etterpå Har du tilgang til presse er dette en grei jobb det og. Har akkurat byttet lager på min og 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 19, 2005 Nei du trenger ikke forstillingskontroll etterpå Har du tilgang til presse er dette en grei jobb det og. Har akkurat byttet lager på min og Er nok nødt til å ta hjullageret også nå..... Er det noen som kan gi en grei forklaring på hvordan det gjøres på en enkel måte? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 19, 2005 Sendt deg en PM ang det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...