Problemer med tomgang a3 1.6 98 mod

Anbefalte innlegg

Har hatt litt problemer med tomgangen på bilen etter at den ble stjålet tidligere i sommer merket det etter at jeg hentet den ut fra verkstedet med ny girkasse , tok så turen tilbake og de foretok en grunnstilling av den den ble litt bedre der og da. Etter en 2 uker gikk den som normalt igjen.

3mnd senere fikk jeg plutselig problemer med temp måleren i bilen , den ble så varm den skal bli ble liggende "på midten" for og plutselig falle mot 0 og stige sakte igjen tok og lirket litt i den blå føleren på høyre siden av motoren og problemet var vekke en 2-3 uker før det kom igjen , denne gangen begynte også bilen og gå ujevnt på tomgang la seg på ca 900 før den gjør små hopp opp og ned +\- 200 rpm veldig plasgsomt men har kjørt sånn i ca 1 mnd så lenge det er over +5 ute og jeg kan kjøre med ac på ligger den dønn på ca 900rpm.

Så endelig for 10 minutter siden tok jeg en grunn instilling av motoren igjen på den manuelle måten

 

Ta av batteri polen.

Ha panser åpent.

Ha førerdøra åpen

sett på batteri polen

sett på tenningen og la den stå på i ca 3min.

slå av tenning.

 

Etter dette fungerte den rimelig bra i en 10 min så var den tilbake til gammelt bare ikke fullt så gale.

Spm er vel temp sensor eller lmm

Bilen er akkurat rundet 50tkm merkelig om lmm skal være gåen alt.

Prøvde også og dra ut lmm pluggen når bilen jaget den la seg da helt fint på tomgang.......

 

Edit: Glemte og legge til at bilen går utmerket på tomgang inntil den blir varm :)

 

Også lest ut feilkoder fra ac og det viser .0 på 1ern som vel skal vise feil kodene :(

 

Hilsen

 

litt opgitt audi eier :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv og bytt batteri på bilen hvis du har problemer med ujavn tomgang....hadde samme problem på min...ellers er kan du også prøve og rense gassspjellet(ta vekk oljefilm).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut av det til slutt etter mye stress , det var vakumslangen som går inn i bremsekraftforsterkeren som var sprukket ser ut som den er dradd opp i stedet for ut av bremsekraftforsterekeren og var en stor flenge i den.

Så i dag går turen ut igjen til verkstedet for og høre hva dem har gjort på oppi der , er nok dette som er grunnen til at jeg har hatt lav bremse effekt i lang tid og :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.