#1 Skrevet Juli 25, 2009 Bror min har en 2000 Audi A6 Quattro med 2,4 V6 og tiptroinc kasse. Var på verkstedet med den her i uka som var for å lese av feilkoder pga motorlampa som lyser,bilen går normalt men tenkte det var greit å få sjekket det. De sa de ikke fant noe permanente feil men at det kunne være en periodisk feil ved katalysatorene.. De skulle ta avgassmåling på bilen men turte ikke gjøre dette da de syntes det hørtes en noe skummel ulyd fra vannpumpa, så den ble da byttet. (forøvrig kan jeg nevne det at register reima ikke var riktig skiftet av forrige verksted/eier da veiv hjulet var presset inn på feil og timinga var vistnok noe feil i forhold til kamakslingene, men bilen har jo alltid fungert bra. Men uansett fikk de timet opp igjen registeret riktig igjen) men tibake til motorlampa. Jeg var å hentet bilen til bror min i går kveld og kjørt noen knappe km så kom motorlampa tilbake. De hadde da informert meg om at dersom lampa kom tilbake måtte katalysatorer byttes noe som koster litt på denne.. 2 stk.. er dette normalt - flere som kjenner til dette? eller kan det være en liten bagatell sak som er langt enklere å fikse enn å bytte katalysatorer som KANSKJE kunne være feil i følge verkstedet..? tips og råd mottas med stor takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2009 Les ut feilkoder og post dem her, så får du kanskje hjelp av noen. Jeg ville IKKE skiftet katter bare fordi lampa kom tilbake uten å ha studert feilkodene og deres årsak grundig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...