#1 Skrevet Juli 25, 2009 Har en slik kontakt som på bildet på en "donorbil".. Greia er at mer eller mindre hele ledningsnettet til motor går gjennom den.. og den skal ut, og inn i en annen bil.. og det er hull gjennom torpedo til den runde grå, men ikke til selve "huset" (den metall greia med gjenger og festehull).. Mitt spørsmål er derfor hvordan man får frigjort "senter" fra huset? Håper for guds skyld det går, for hvis ikke blir det ett sannt lite helvete.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2009 (endret) Uten at jeg skal si det med sikkerhet, mener jeg at denne er støpt i et stykke, og ledningene er er loddet på? Tror ikke det går å dele denne.. Navn og nr. på kontakten? Er vel noe slik som en MIL-C-5015 fra Amphenol... https://www1.elfa.se/elfa~no_no/catalog/categorieInPath.do?key=0/48C87B88DDE7453BE10000000A0A036A/48C9305404D6453BE10000000A0A036A/48C935CA04D6453BE10000000A0A036A/48CEF53E6A8E744FE10000000A0A036A 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2009 Mitt spørsmål er derfor hvordan man får frigjort "senter" fra huset? Nei. Dette er 99,76% sikkert milspec og er ganske heftig, så det er ikke mulig å dele. pinnene i disse stikkene er enten skråsnittede "rør" som danner perfekte skåler for å legge ledere i, eller så er det løse pinner med mothake du trenger spesialverktøy for å få ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2009 Nei. Dette er 99,76% sikkert milspec og er ganske heftig, så det er ikke mulig å dele. pinnene i disse stikkene er enten skråsnittede "rør" som danner perfekte skåler for å legge ledere i, eller så er det løse pinner med mothake du trenger spesialverktøy for å få ut. Det er nok nærmere 99,999% sikkert, og får du løst den fra metallet, så er pr def pluggen ødelagt. Er du heldig er kontakten av pinne typen. Verktøy for å få ut pinnene er billig å kjøpe på ELFA. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2009 Har vert borti noen lignende - og der satt det en sigring( usikker på skrivemåten) på dne siden mot kabelen. Ta bor ringen å dra ut innmaten. Men så ikke ut til å være slikt på bilde ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2009 KLarte ikke se noe slikt nei Problemet er nemlig at det er sprut kontaktene i andre enden, jævlig kjipt å måtte klippe HELE ledningsnettet... jaja, det er en donor bil som ikke skal brukes, så da er det bare vinkelslip som gjelder, også får jeg ha festestykket på INNSIDEN (slik jeg vel egentlig tipper er korrekt) isteden på neste bil Den grå delen var forresten av ganske myk gummi.. så synes det er litt rart om den ikke skal kunne løsrives.. og ledningene går gjennom ett par platevegger, og i de er det hull store nok til å tre igjennom senter, men ikke huset.. Virker også pussig om det er loddet på plass der opp, for det virker trangt og knotete... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2009 Er da bare å gå igang med god merking det vel? så ordner det seg. I samme slengen kunne nok en fin Raychem-muffe gjort seg for å avlaste lederne litt. Hvilken bil er dette her til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2009 Som tidligere sambandstekninker i forsvaret så må du nok bare klippe her gitt. Lederne er støpt inn og lar seg ikke dele. Bare å starte å merke og klipp ivei :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 26, 2009 I samme slengen kunne nok en fin Raychem-muffe gjort seg for å avlaste lederne litt. TOk fram saga og kappa ut hele dritten av bilen jeg.. så finner jeg en annen vei opp til motorrommet på bilen det skal inn i, og fester den på innsiden isteden. Går nok fint Hva er en slik muffe for noe? Søkte kjapt men skjønte nok ikke helt bruken i denne sammenhengen..... ? Det er en E30 Bimmer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2009 Muffen er den litt tykkere gummi/plast biten som sitter rett bak donet, hvor det her kun har vært tapet. Altså slipper man å belaste de midtre lederene så mye ved nøkking og spenn av kabel, da muffen er av "krympestrømpe" løsning og tar seg av fleksingen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2009 Jaha......? Fortsatt ikke helt med på hvordan riktig "muffe" ville sett ut til denne men? Skjønner vel så langt at tapen bør byttes ut til noe mer egnet... men så stopper det opp inni hodet mitt Et det krympeslange som festes i den grå, og så krypes inn på kabelstammen litt lenger ned? Klarer jeg å få den på slik det er montert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 27, 2009 En tur innpå elfa besvarte vel mitt eget spørsmål Så er jo spørsmålet om jeg klarer å tre den over.. det må måles Er de ganske stive eller er det litt flex før de krympes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 27, 2009 Krympestrømper er litt stive.. Di flexer noe, men greia er at di tar seg av strekkbelastning og slikt av lederne. Usikker på om du klarer å tre den over hele kontakta, forså at den skal krympe seg så liten som kabelbunten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 27, 2009 Den ene jeg fant som kanskje kan passe, er ettersom jeg skjønner det 43mm ubehandlet, også krymper den til 28.2mm, og har lim i enden. Også står det "Efter krympning har kabelutgången en mindre diameter än andra sidan. " også står det "kabeltiameter, 9,9mm"... så det tyder vel på at den kan bli så liten som 9.9 i ene enden, og 28,2 i andre, og er 43 før varme... ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...