#1 Skrevet Juli 26, 2009 Hallo har montert oljekjøler fra golf 1 gti på min 1,6diesel, men da kommer problemet med at filteret blir for stor til å passe på ettersom det går borti umbrakoskruene som braketten er festa i blokka med.. Noen som har gjort dette før og har en god løsning? Filteret fra GTI passer jo med braketten, men ettersom trykkstyringa på motoren sitter i filteret er jeg redd for at det kan bli for lavt oljetrykk? diesel har jo som oftest mye høyere trykk enn bensin 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 26, 2009 Hallo men ettersom trykkstyringa på motoren sitter i filteret er jeg redd for at det kan bli for lavt oljetrykk? Har ikke den motoren en vanlig rotasjons-oljepumpe i front av veiva? I såfall sitter vel overtrykksbryteren der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2009 sitter noe slags ventil nede i filteret også så trodde kanskje den styrte noe trykk den å? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2009 Oljetrykket blir regulert av oljepumpa som sitter inne i blokka, sitter overtrykksventil i den. Den ventilen i filteret er bare for å holde filteret fullt med olje når motoren står. Er vel kanskje lurt å ikke kjøre for lenge mellom filterbytte da bensinfilteret er betydelig mindre enn det som sitter på diesel. Blir mye mer partikler i olja på en dieselmotor. 5000km går sikkert fint 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2009 Oljetrykket blir regulert av oljepumpa som sitter inne i blokka, sitter overtrykksventil i den.Den ventilen i filteret er bare for å holde filteret fullt med olje når motoren står. Er vel kanskje lurt å ikke kjøre for lenge mellom filterbytte da bensinfilteret er betydelig mindre enn det som sitter på diesel. Blir mye mer partikler i olja på en dieselmotor. 5000km går sikkert fint supert, men da kjører jeg med gti filteret bytter olje hver 5000km uansett jeg så det går nok bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...