Olekjøler golf gti på Diesel, oljetrykk

Anbefalte innlegg

Hallo

har montert oljekjøler fra golf 1 gti på min 1,6diesel, men da kommer problemet med at filteret blir for stor til å passe på ettersom det går borti umbrakoskruene som braketten er festa i blokka med..

Noen som har gjort dette før og har en god løsning?

Filteret fra GTI passer jo med braketten, men ettersom trykkstyringa på motoren sitter i filteret er jeg redd for at det kan bli for lavt oljetrykk?

diesel har jo som oftest mye høyere trykk enn bensin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo

men ettersom trykkstyringa på motoren sitter i filteret er jeg redd for at det kan bli for lavt oljetrykk?

Har ikke den motoren en vanlig rotasjons-oljepumpe i front av veiva? I såfall sitter vel overtrykksbryteren der?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sitter noe slags ventil nede i filteret også så trodde kanskje den styrte noe trykk den å?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykket blir regulert av oljepumpa som sitter inne i blokka, sitter overtrykksventil i den.

Den ventilen i filteret er bare for å holde filteret fullt med olje når motoren står.

Er vel kanskje lurt å ikke kjøre for lenge mellom filterbytte da bensinfilteret er betydelig mindre enn det som sitter på diesel. Blir mye mer partikler i olja på en dieselmotor. 5000km går sikkert fint :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oljetrykket blir regulert av oljepumpa som sitter inne i blokka, sitter overtrykksventil i den.

Den ventilen i filteret er bare for å holde filteret fullt med olje når motoren står.

Er vel kanskje lurt å ikke kjøre for lenge mellom filterbytte da bensinfilteret er betydelig mindre enn det som sitter på diesel. Blir mye mer partikler i olja på en dieselmotor. 5000km går sikkert fint :)

supert, men da kjører jeg med gti filteret ;)

bytter olje hver 5000km uansett jeg så det går nok bra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.