Gummislanger som tåler bremseveske?

Anbefalte innlegg

Noen som hvet hvor jeg får kjøpt dette metervis? Har satt på noen armerte slanger som jeg kjøpte på biltema, men disse har begynt å svette: bh :. Original slangene var av gummi, med fletting utenpå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilutstyr eller tilsvarende butikker har dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hverken tess eller hydro scan hadde noe som tålte bremseveske: mad :, noen flere tips?

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte noen skikkelige bensinslanger på ein Boble hovedsylinder for en 5-6 år siden, slangene er like fine fortsatt.

Det var gummislanger med tråder inni.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt skal du ha? Er jo bare å kjøpe en ferdig lengde og kappe av endene i såfall? Men de er jo seriøst tynne innvendig, da.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor langt skal du ha? Er jo bare å kjøpe en ferdig lengde og kappe av endene i såfall? Men de er jo seriøst tynne innvendig, da.. ;)

Det er 2 slanger på brems og en på chlutch, ca 130cm x 3. (Fiat x1/9)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm.. det var jo litt langt, ikke mulig å bruke faste rør på de lange strekkene og slange bare der det beveger på seg? Du får jo rør i ulike lengder med standard fittings og slanger i 'alle' fasonger bare du leter litt i kataloger. (Men ser poenget med å bare dra en slange..)

X1/9 er kule biler, da! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at boble fra 1968 til 1977 bruker ca samme type slange, men var jo selvfølgelig utgått hos volkswagen. Noen som vet om andre som selger deler til gamle bobler? Helst i Norge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bøye til et rør er vel kanskje det beste og sikreste her?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å bøye til et rør er vel kanskje det beste og sikreste her?

Er sikkert greit å bøye til et rør, men jeg må jo uansett ha gummislange i hver ende av røret for å få koblet det til bremsevesketank og pumpe. Har jo holdt i 33 år med de gummislangene fiat satte der, skulle tro de hadde gummikvaliteter i dag som skulle matche de gamle slangene:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til gjengjeld er det jo lett å finne slange mellom rør og kalipper da, kjøpte akkurat som en valig reservedel hos nbf til audien min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.