Anbefalte innlegg

Hei!

Har en a4 tdi quattro som jeg tuter rundt i om dagen.

Etter at jeg satt på sommerhjula begynte det å vibrere i bilen, noe som er naturlig mtp at jeg fikk på litt lavere profil.

Tenkte da at støttelager og oppheng var slutkörd så bytta det til ett fra volvo (siden jeg vet at det tåler stryk av erfaring og jeg hadde nytt liggende).

Men det gav seg ikke.

Jeg vet at knutene ikke er helt hundre på mellomakselen.

Jeg vet også at det er en liten bulk i den ene felgen, men når vi balanserte de så fikk vi ikke noe feil på det i maskinen.

Kan det være noe annet enn mellomakselen? Type motorfester/girkassefeste?

Tviler på at de har vært bytta og bilen har runda 260K.

Håper noen har vært borti det samme.

mvh Ole

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips? Blir så dyrt å ta den standardiserte "vi bytter alt som kan være slitt" på denne bilen.

Glemte å nevne at det er kun mellom 80-120 det er merkbart. Over og under er det ganske normalt.

Er noe vibrasjoner fra motor på tomgang, men det er jo en oljebrenner som står og kakler under panseret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei bilane jeg har kjørt så har det vert dårlig hjulbalansering som har gjort dette. Legger merke til det mellom 80 - 120 som du skriver.. Før og etter er det ingen problemer, ser du skriver att dere har sjekket eine felgen, sjekket dere den andre fremme og? Kan alltis prøve å balansere dei oppatt på nytt...

mvh

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dei bilane jeg har kjørt så har det vert dårlig hjulbalansering som har gjort dette. Legger merke til det mellom 80 - 120 som du skriver.. Før og etter er det ingen problemer, ser du skriver att dere har sjekket eine felgen, sjekket dere den andre fremme og? Kan alltis prøve å balansere dei oppatt på nytt...

mvh

Vi balanserte alle 4 helt i null. Jeg får se, kanskje jeg like greit kan kjøpe nye felger da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.