Anbefalte innlegg

Hei, sliter litt med at oljetempen går opp på motoren min. Jeg har 2 setrab 19 raders kjølere i front, så dette skal ikke være mulig. Men jeg tipper det er termostaten som ikke åpner. Hvor sitter denne, og er den vanskelig å bytte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor varmt blir det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På ACR gikk temp opp til 120 grader før jeg roet det ned igjen. Vannet ble da også rimelig varmt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OljeTermostaten på AAN (anntar det er det samme på ADU) åpner ikke fult før ved ~110°C, så 120°C er ikke varmt.

En annen faktor er at all oljen går ikke gjennom kjøleren selv om termostaten er pip åpen.

Så hvis du måler temperaturen inn til første oljekjøler og ut av siste oljekjøler, tipper jeg at du oppdager at det ikke er stort mer å hente her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OljeTermostaten på AAN (anntar det er det samme på ADU) åpner ikke fult før ved ~110°C, så 120°C er ikke varmt.

En annen faktor er at all oljen går ikke gjennom kjøleren selv om termostaten er pip åpen.

Så hvis du måler temperaturen inn til første oljekjøler og ut av siste oljekjøler, tipper jeg at du oppdager at det ikke er stort mer å hente her.

Mente den åpnet på 90 grader jeg... Flere som kjører samme oppsett hadde under 100 grader i oljetemp, så ett eller annet som ikke fungerer. Tempen fortsatte å stige, så hvis jeg ikke har kjørt ned så tror jeg det har blitt veldig varmt...

Hvor sitter termostaten da? Og er den lett å bytte? Lurer bare på om jeg skal gjøre det uansett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter i oljefilterhuset se bilde.

oljetermostat.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter i oljefilterhuset se bilde.

[ATTACH]128352[/ATTACH]

Flott! Da skal jeg prøve å få byttet det så se om det blir bedre av det...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg la min i kokende vann her om dagen for og sjekke, og den åpna ved 100 grader

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden , men fikk du ned oljetemp Vegard? Fant feilen? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Cato skrev så er ikke 120 grader så varmt om du virkelig har kjørt hardt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med Agip selger , og han kunne garantere at derres Olje (husker ikke helt hvilken lenger , er noen år siden) og han kunne garantere at oljen deres fortsatt hadde godt smøreevne på 130grader :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.