Defekt 12v uttak bak/midtkonsoll på Passat 3bg 2005 mod.

Anbefalte innlegg

Hei!

Var så uheldig å kortslutte denne kontakten da jeg skulle sette den på plass igjen etter at unga hadde gitt midtkonsollen litt bein-juling. Har spurt om dette ifbm service på bilen hos Møller, men det eneste de kan konstatere er at det ikke er noen sikringer som er gåene, og at det vil bli veldig dyrt hvis de skal feilsøke. Mener å huske jeg hørte det "smalt" enten ved uttaket foran eller i dasjbordet når det skjedde. Noen som vet om disse to uttakene bare er seriekoblet? I såfall kan det jo evt hende at en leder bare har svidd seg av..? Vurderer uansett å få åpna midtkonsollen og også få vekk askebegeret osv slik at jeg kan komme til, og trekke en ny ledning. Noen som har noen synspunkter/kunnskaper om dette?

Å få ut askebegeret er jo greit nok...men å komme lenger ned , under uttaket får jeg ikke til...

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikringen til denne sitter oppunder sparkeplata over pedalene, litt oppi der.

Enten så er det en 10A eller 15A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket dette nå, men kommer ikke til der. Får ikke vekk denne plata... Vet du hvordan man kommer til der? står ikke noe i manualen om dette heller.. Skulle tro Møller hadde sjekket dette?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket dette nå, men kommer ikke til der. Får ikke vekk denne plata... Vet du hvordan man kommer til der? står ikke noe i manualen om dette heller.. Skulle tro Møller hadde sjekket dette?!

Njaa..skal aldri si aldri.

Jeg holder en knapp på at det er den, var det på en kundebil når jeg jobbet på Møller,

måtte inn i strømskjema og finne sikringen, siden den ikke står i boka.

Du må ta av plata, den sitter med noen skruer bak sikringsdekselet som du må av med, også tar du ut lysbryteren, ved å vri den et hakk og vri den inn, så dra den ut.

Så sitter det 2-3 skruer under ved rattet/langs kanten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Njaa..skal aldri si aldri.

Jeg holder en knapp på at det er den, var det på en kundebil når jeg jobbet på Møller,

måtte inn i strømskjema og finne sikringen, siden den ikke står i boka.

Du må ta av plata, den sitter med noen skruer bak sikringsdekselet som du må av med, også tar du ut lysbryteren, ved å vri den et hakk og vri den inn, så dra den ut.

Så sitter det 2-3 skruer under ved rattet/langs kanten.

Bak sikringsdekselet? eneste deksel jeg vet om er det på siden av dasjbordet.

Det jeg kunne se var at den plata så ut som om den fortsatte opp "bak" dasjbordet. Helt under, like ved panser-spaken var den festet med en stor hvit "klips, som forøvring jeg nesten måtte knekke plata for å få den ut.. Men jeg jobber kanskje litt for langt ned? Skisse hadde vært fint :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde ut de skruene du beskrev og dekselet falt ned.. Lengst opp, i det nesten heltutilkommelige befant det seg en 20A sikring som var gåen.. Satser på at å få byttet denne skal gjøre susen.

En annen ting.. fått en parkeringsskade på forskjermen...og vedkommende stakk av uten å si ifra.. Men poenget: Airbaglampa har begynt å lyse som følge av dette.. kan dette bare nullstilles? bulken ble ikke kjempestor, men må se å få det retta ut snart..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudde ut de skruene du beskrev og dekselet falt ned.. Lengst opp, i det nesten heltutilkommelige befant det seg en 20A sikring som var gåen.. Satser på at å få byttet denne skal gjøre susen.

En annen ting.. fått en parkeringsskade på forskjermen...og vedkommende stakk av uten å si ifra.. Men poenget: Airbaglampa har begynt å lyse som følge av dette.. kan dette bare nullstilles? bulken ble ikke kjempestor, men må se å få det retta ut snart..

Når du får byttet den sikringen er nok uttaket i orden igjen : smil : kan stemme at det var 20A ja!

Få tatt feillageret ditt på airbagen og forsøk og nullstill.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den sikringen ja! Mange takk! Har hatt bilen innom 2 VW-verksted og ingen av de fant ut av det. De anbefalte å ikke gjøre noe med det da det ville "koste masse tid og penger."

"Få tatt feillageret ditt på airbagen og forsøk og nullstill."

Hvordan?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var den sikringen ja! Mange takk! Har hatt bilen innom 2 VW-verksted og ingen av de fant ut av det. De anbefalte å ikke gjøre noe med det da det ville "koste masse tid og penger."

Hvordan?

Kobler bilen til et diagnoseapparat og leser ut feilkodene, for så og prøve å slette airbag feilen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe Møller sikkert tar en arm og et bein for :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan?

Det var det ja :) 10 poeng ått meg :) Husker da litt etter 5 år som mekaniker hos Møller.

Nesten så du skulle reist på verkstedet(ene) som ikke fant feilen at det tok deg 10min å løse det selv...og spørre dem om de vil vite hvor sikringen sitter?? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja du sier noe! Virket som om de hadde holdt på litt også, så merkelig ta ingen hadde sjekket nærmere. Er jo tross alt på ca. samme plass releene sitter også. Ikke helt unaturlig at man finner en og annen sikring der? Riktig nok bare såvidt jeg fikk øye på den langt oppunder der men.. hehe.

Noe peil på om det er Can-bus på den bilen? Ringte et møller verksted, men måtte halvsjokkert konstatere at de ikke visste noe om det der. Burde de vel kunne se?

Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice, kom over denne tråden, da jeg selv kom til å kortslutte 12v uttaket bak. Sparte meg litt feilsøking der.

Litt ut av fokus men her sitter sikringen. 20A som nevnt over

IMG_5110.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Er det samme sikringen på 2006 Passat? har det samme problemet på min bil.

Audun

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Søkte opp denne tråden da jeg ikke fant sikringen til uttaket jeg heller. Har skiftet sikringen og samtidig flyttet sikringsholderen nærmere "hovedpanelet" med sikringer slik at jeg når tak i sikringen fra luken på siden av dashbordet. Regner med den kommer til å ryke flere ganger :-)

MVH

Jon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.