Audi 100 2,0E 89mod starter ikke...

Anbefalte innlegg

Hjelp! Har en 100 2,0E som nekter å starte... Når bilen stoppet så virket d som om at ett filter el.l tettnet seg til, den gikk bare dåligere å dåligere, null drag og framkommelighet, men gikk fint på tomgang, alt skjedde i løpet av 30min...Bilen er av nytypen av gammelsorten... ;) (innviklet?hehe;) med katalysator... Kan d være k-jetronik relè,bensinpumpe? Pensinpumpa høres ut som er fyllt me grus/stein;) Har skiftet mengde fordeler,plugger, bensintrykk regulator, x-relè, katalysator og bensinfilter... Noen gode forslag...? Vennlig hilsen Andreas T.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelp! Har en 100 2,0E som nekter å starte... Når bilen stoppet så virket d som om at ett filter el.l tettnet seg til, den gikk bare dåligere å dåligere, null drag og framkommelighet, men gikk fint på tomgang, alt skjedde i løpet av 30min...Bilen er av nytypen av gammelsorten... ;) (innviklet?hehe;) med katalysator... Kan d være k-jetronik relè,bensinpumpe? Pensinpumpa høres ut som er fyllt me grus/stein;) Har skiftet mengde fordeler,plugger, bensintrykk regulator, x-relè, katalysator og bensinfilter... Noen gode forslag...? Vennlig hilsen Andreas T.

 

Dette er da normalt driftsikre biler, men har vært borti en del ting med de som du nevner her.

 

For det første, sjekk om bensinpumpa går, det er en vanlig del som bruker å ryke på Audi. Hvis bensinpumpa går, sjekk om det kommer fram bensin til motoren.

 

For de andre, er det gnist?

 

Jeg har også vært borti at fordelerne blir slitt på disse motorene, og at de har blitt helt iorden etter å ha byttet disse.

 

Dette er iallefall det jeg ville ha startet med å sjekke ut... : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjetter på bensinpumpe. Ganske velkjent at den ryker. Ikke spesielt dyr og ikke spesielt vanskelig å bytte.. Hvis pumpa er dårlig blir trykket for lavt til at dysene åpner, og du skal omtrent ikke kunne høre den i det hele tatt mens motoren går..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensin pumpa går, men det er "rare" lyder i den... D høres ut som om den er full me småstein;) Gnister er bra... hmm... Har iallefall bestillt ny bensinpumpe, så det skal bli spennende å se om kjerra kommer seg på veien igjenn;) Takker for alle råd og gode tips;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.