#1 Skrevet Juli 27, 2009 Som topic sier så lurer jeg på dette. Kjøpte bilen med alt for lite luft, og fylte så litt for mye i de tenker jeg, noe som resulterte i kuler på sidene og rift.. vet ikke helt hvem av komboene som gjorde hva Hva anbefaler folk? Helt nye nankang ns2 i dag, så vil ha det riktig fra i morgen.. Prøvde og søke, men fant ingen med den dim.. Mvh. Joachim 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 27, 2009 Veit om en som fylte noe nære 50 , i 205 55 16 hjul, det så FETT ut... Men, rundt 40- og ett par kjører jeg med i mine... Mvh Tore Øimoen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 27, 2009 Noe rundt 40 ville jeg gått for. Så lavprofildekk er så stive på midten så det skal meget høyt trykk til før de slites merkbart på midten. Med litt strekk i dekket i tillegg må man ha høyt trykk for å få "blåst" ut midten på dekket. For lavt lufttrykk gir varmgang og stor slitasje på dekksidene og når du da fyller på med høyere lufttrykk er det sprekker på innsiden av dekksidene og kulene/boblene kommer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 27, 2009 Veit om en som fylte noe nære 50 , i 205 55 16 hjul, det så FETT ut... Men, rundt 40- og ett par kjører jeg med i mine... Mvh Tore Øimoen HAHAHAH Prøve meg på der jeg og vel Kom meg hel hjem da;) Noe rundt 40 ville jeg gått for. Så lavprofildekk er så stive på midten så det skal meget høyt trykk til før de slites merkbart på midten. Med litt strekk i dekket i tillegg må man ha høyt trykk for å få "blåst" ut midten på dekket. For lavt lufttrykk gir varmgang og stor slitasje på dekksidene og når du da fyller på med høyere lufttrykk er det sprekker på innsiden av dekksidene og kulene/boblene kommer. Det var ett fint utfyllende svar Inge:) LEgger meg rundt 40 jeg da skjønner jeg, fikser det på jobben i morgen.. for ikke faen om jeg skal kjøre rundt på noe mere vinterdekk i sommerhalvåret 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) enig med det inge sier.. jeg ville lagt meg på 42 pund rundt om siden det er så breie felger i forhold til dekka, pluss at det er bare 35 profil så må det litt trykk til for å få dekka ut til felgkanten.. har det i mine nankang hjul å det funker bra. sliter ikke no på midten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2009 jeg har 205/40 på 9'', og jeg ble anbefalt ca 2,8 bar på mine.. evt 40 pund 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 30, 2009 jeg har 205/40 på 9'', og jeg ble anbefalt ca 2,8 bar på mine.. evt 40 pund Damn.. Jeg kjører med 2,2 bar på mine 205/40 på 7,5x17" som sitter på BMW E30'n. Det er tydeligvis ikke særlig optimalt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2009 2.8 bar er i alle fall det jeg ligger på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 1, 2009 Jeg kjører på 44 pund på mine, er det jeg ble annbefalt fra både felgleverandør samt flere dekkleverandører. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 1, 2009 Jeg brukte 3bar både foran og bak på B5`n. Funket bra det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 1, 2009 Kjørt 50 psi på Golfen med 225/30-20 på 9" felg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 3, 2009 45 psi f/b 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...