Anbefalte innlegg

hei er helt ny inne her men har noen spørsmål ang min nye (gamle) bil jeg har investert i.

akkoratt kjøpt meg en golf 92 mod 2.8 VR6. men noe småfiks må gjøres.

det jeg lurer på er som følger. bilen fusker litt å hakker når jeg drar på har bytta plugger å fordeler lokk å rotor, så langt. etter en lengre kjøre tur her om dagen begynte spedometer å turteller å lamper i instrumente å fuske akkorat som det er dårlig kontakt. stoppa for å sjekke nermere å når jeg da skulle starte bilen igjen så var det null lys null turteller å hastighet + kjørecomp virker ikke.

men bakgruns lyset å km å klokka funker. km telleren beveger seg da ikke men lyser i sist km posisjon. er det da instumente som er ødelagt, eller noe annet som er galt? sjekka over alle sikringer å ingen ser ut til å ha gått.

noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan sjekke om Luftmengde måleren og lambaen virker, siden bilen ikke drar skikkelig. Sjekk jording til blokken. mener det er 2 jordingspunkter, 1 forran og 1 bak på blokken under manifoilen, men det ser du no.

Det problemet med speedometeret ditt kan være mange forskjellige grunner til at det ikke virker. du kan sjekke om den hvite store pluggen til speedometeret er plugget skikkelig i. du finner den på baksiden av speedometeret og du kommer til den uten å skru av dashbordet, (titt fra bremsepedalen og opp bakom, så finner du den).

Sjekk speedometerføleren som står på gearkassen mot differensialen hvis det er dårlig kontakt eller den er ødelagt så virker verken spedometer eller kilometerteller.

hvis ingenting hjelper så kan du koble av + og - ledningene fra batteriet og legge disse mot hverandre og trykk på bremsen i noen sekunder, så kobler du på etterpå og ser om problemet fortsatt er der. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.