Navi+ i A6, hva må gjøres?

Anbefalte innlegg

Som topic sier enkelt og greit, men hva må egentlig gjøres? Antenne regner jeg med må byttes, men hva mere? Noen som har erfaringer fra dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spiller'n som sitter der nå er Bose Symphony. Noe som har en link til en slik installasjon ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte på det samme i min, og hørte med forhandler her i Drammen. De sa at man måtte regne med ca 6000 i deler i tillegg til hovedenheten. Ledningsnettet som ligger der er ikke klargjort for navi, slik at man må ha en del overganger, samt en gps-antenne. Det var denne som var dyr. Det kunne også bli problemer med å få rattbetjeningen til å fungere, samt radiokanalene som kommer i displayet i FIS. Da skrinla jeg prosjektet, og venter til eventuell ny bil. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger ikke å kjøpe orginal GPS antenne. Uorginal antenne som kan leggs i f.eks. frontruten kan fåes for ca 700,- tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forhandleren ville selge deg ny bil Lars Olav :) Leste om at man trenger (selfølgelig) en GPS antenne og TMC boks, litt usikker på forkortelsen, men det stod på tysk og derav litt uklart. Bilen har forøvrig ikke fører-info-system. Stod også noe om noen koblinger, men bytte ledningsnett hørtes vel dramatisk ut.. : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man trenger ikke nødvendigvis TMC boksen. Denne er kun nødvendig hvis du vil ha navi informasjon i FIS display'et.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det en del info. http://www.nav-plus.com/instructions/

Forholdsvis komplisert. Finne riktig type betegnelse osv osv. Er med i yahoo gruppen som er nevnt i bunn, her er det veldig mange gode råd og problem løsninger.

Lykke til Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så for å oppsumere: man trenger self GPS antenna, enheten ...noe mer?

Arne..kan du nevne noe mer ang installasjonen? Har du gjort det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke gjort det selv. Bilen min har en orginal installert. Du trenger altså antenne (orginal eller en som kan ligge under dashbord helt fremme ved frontrute) Nav unit (her finnes det flere typer og ikke minst forskjell a6,a4 og modell år) en del ledninger med kontakter evnt en del som heter tmc som kan gi deg info på fører info system osv pluss en god del tid. Dette er kortversjonen, du må nesten inn på sidene jeg nevnte, for det er litt komplisert. Men langt fra umulig. De fleste handler deler på e-bay.

Lykke til.

Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste litt inne på sidene du linket til og så hvordan det ble montert (ikke minst demontert) Men de kablene de ref til, er usikker på den biten. Det er ingen fører info system så TMC boksen trengs ikke. For å få det til på A6 måtte man følge "oppskriften" på A4 B5 for å få det til.

Har da styr på følgende :

NAVI+ enheten =check

GPS antenne =check

Nok av tid =check

Tilføy gjerne mere her om noen har mere info.

Mvh Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener å ha lest at Navi+'ens cd spiller kun kan lese kart så man trenger en cd-veksler (eller dvd, pc osv) også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er helt korrekt Lasse. "Slot'en" i øvre forkant av nav+ kan KUN ta nav cd/kart cd. Har cd veksler i bagasjerommet, sammen med tv tuneren.

Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja veksleren også, men har ikke lest noe om ekstra kabler osv osv. Men veklseren er et must ja : ja :

Takk for hjelpen gutter!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flotte greier Arne, bare post de linkene du kommer over som er relevant for installasjon i A6 '01 :)

Stemte det med cd veksleren også ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.