Problem med starter Audi 100 (C4)

Anbefalte innlegg

Starteren på 100'en er vrang. Starteren slår inn og funker som normalt på første forsøk ca. 1 / 3 ganger. Når den ikke funker hørest det ut som den bare spinner og så kommer det et lite "kakk" når jeg slipper tenninga.

Noen som har vært borti det samme, og vet om det går an å plukke fra hverandre/smøre opp eller om det er tenner som mangler en eller annen plass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukk den fra hverandre, har hatt samme problemet jeg også, skal til med samme operasjon på en annen starter. Ble veldig bra sist jeg gjorde det iallefall. Kjør på med noe rensemiddel innvendig når du har åpna starteren, blir veldig mye "sot" fra børsten som legger seg over alt, gå over alle komponenter, jeg brukte brakecleaner og elektrorens. Legg merke til hvor det er fett før du rengjør slik at du vet hvor du skal ha på nytt fett. På akslingen til bendixdrevet hadde jeg på noe motorsykkelkjedesmøring.

Skal se om jeg ikke får tatt ei overhaling på starteren min i løpet av et par dager, så kan jeg ta noen bilder og legge ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hørest bra ut :-)

Hvor sitter starteren (under, til venstre foran kassa?), og hva må evt. av for å komme til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Starteren sitter til venstre foran kassa ja når du står å ser på bilen med fronten mot deg. Sitter festa med 2 bolter, 5/8" tror jeg passa best. Disse kan sitte ganske hardt, ene bolten må løsnes fra baksiden, så du må legge deg under bilen, men det er forholdsvis greit å komme til.

Og husk, koble fra battereiet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilder fra forrige gang jeg overhalte en starter, så har laga en guide:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=162555

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk ikke sett denne guiden før jeg startet. Men det gikk forsåvidt greit. Rengjorde kun rundt drevet og innmaten der jeg delte starten.

Det var uansett en suksess, starteren slår og drar rundt hver eneste gang! :-)

Takk for all input, blir vel til at jeg går litt grundigere til verks evt. neste gang den svikter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.