Hvor skall ledningene,takluke audi 100 2,5 tdi 1992C4. Har bilder.

Anbefalte innlegg

Hei. Har nå byttet takluke motor på takluken i min audi 100 2,5 Tdi 1992 modell.

Problemet er: Orginalt stod det motor med Vri knapp.

Motoren jeg nå har montert har trykk knapp. Så det jeg må finne ut er: Hva skall denn gule ledningen som kommer fra Takluke motoren koblest til(Regner med det er + eller -??????)

Og hva skall denn Brune ledningen som kommer ut av knappen til luken kobles til? :).

Er det noen her som vet eller kann måle i sin egen bil? :).

Dette er ledningen fra Motor og denne er gul, hvor skall denne kobles til? :)

ledningframotorgul.jpg

Ledningen fra Trykk knapp for opning og lukking av luken. Farge: BRUN.

ledningfraknappBrun.jpg

Mvh Alf Arne Hauso

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det ha noe med komfortlukking å gjøre da? Vet ikke om det var det på bilen, fikk aldri prøvd det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får du de to ulike knappetypene til å gå om hverandre da? Trykknappen gir signal til motor om å kjøre i en eller annen retning. Vribryter gir annet signal, hvor langt man skal kjøre......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, altså jeg har jo byttet til en motor somm skall ha trykk knapp. så kjøpte motor med luken som knappen sitter i. så om jeg da får koblet til disse to ledningene skall vell dette fungere steinar? :)

Mads: Hva vill komfort lukking si da?. Vet ikkje om jeg har det eller ei på min bil.hehe

Kunne du sjekket om det er pluss som kommer i denn gule ledningen og om denn brune skall være jording. vist det er strøm i dele bilen da seff :)

Mvh Alf Arne Hauso

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke det jeg.

Komfortlukking, da lukker vindu/takluke automatisk hvis man låser bilen og holder nøkkelen i låseposisjon et par sekunder. Du har ikke det på takluka iallefall, siden det va vriknapp du hadde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

joda. Om jeg holdt nøkkelen i låse posisjon så lukket luka seg automatisk :). menn om dette ikkje fungerer på denn nye gjør ikkje det noe :).

tusen takk skall du ha mads:) kansje jeg får denn til og fungere. kjedeligt og sveive denn opp og i gjenn :Phaha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg som blingsa der gitt, tenkte at siden det var vriknapp så var det ikke komfortlukking, men har jo vriknapp på S4`n min å med komfortlukking. På den var det heller ikke disse ledningen som er til overs hos deg.

Har målt litt, var sort begge ledningene hos meg. Men den hvite kontakten var jording, mens den sorte var +, den hadde 4,8 Volt med tenning avslått, og 12 Volt med tenning på.

28072009089.jpg

28072009089.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okeij takk takk :). da skall jeg ut og koble litt tenker jeg :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da virket denn i gjenn :). menn fikk ikkje på dekselet i taket :S.

Får prøve litt i morgen i dakslys. mulig noen ledninger er i veien :).

Takk for hjelpen alle sammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.