Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg fjerne riper og små matting i lakken?

Og hva slagst produkter er de beste for denne type jobb? Har hørt en del om Farcela G3 til riperfjerning, men samtidig hørte jeg at man må matte lakken med 2500 sandpapir, og jeg tørr ikke å gjøre noe sånt med bilen selv.

 

Er det noen andre produkter som gjør kjempe mega bra jobb ved å fjerne riper og få sånn fin finish uten riper og alt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke du nylakkert bil? heh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke du nylakkert bil? heh

 

Jo, men så godnabo som jeg har som ikke klarer å parkere bilen sin.

Måtte jeg presse meg mellom bilen hennes og noen busker, så det kom opp noen små riper jeg vil gjerne fjerne... For det irriterer meg som F***

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass.. Hør med en av gutta som driver med polering/ etc her.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass.. Hør med en av gutta som driver med polering/ etc her.. :)

 

så mange ganger hun har fått beskjed av oss andre at hun må parkere et annet sted eller BEDRE, hører hun ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parker så nærme henne at hun ikke kommer inn i bilen på vanlig vis hver gang, så fjerner hun seg sikkert etterhvert. Hun blir sikkert lei av å klatre over passasjersiden hver gang hun skal inn i bilen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde det en gang, parkerte så nærme jeg kunne og 5 sek etter kom andre naboen og gjorde det samme på andre siden.

Hun måtte inn gjennom bagasjen... Men det hjalp ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan jeg fjerne riper og små matting i lakken?

Og hva slagst produkter er de beste for denne type jobb? Har hørt en del om Farcela G3 til riperfjerning, men samtidig hørte jeg at man må matte lakken med 2500 sandpapir, og jeg tørr ikke å gjøre noe sånt med bilen selv.

 

Er det noen andre produkter som gjør kjempe mega bra jobb ved å fjerne riper og få sånn fin finish uten riper og alt?

 

Hei hei Mateusz.

 

Ikke våtslip med mindre du absolutt trenger.

 

Jeg går ut ifra at du har maskin? Hvis ikke så må du sette den bort til noen med maskin da du ikke får fjernet riper for hånd.

 

Hvis du har maskin så kjøp en god ullpute og Menzerna SIP eller Scholl S17 f.eks. Så kjøper du i tillegg noen gode poleringsputer og Menzerna 106FF eller Scholl S40. Bruker du disse i riktig kombinasjon så er du kvitt ripene på null komma niks.

 

Har du ikke erfaring med maskin så hadde jeg nok ikke gjort jobben selv da det krever litt press og varme for å fjerne. Ullpad er såpass grov så den lager hologrammer som ikke alle håndterer å fjerne like lett.

 

Om du har nylakkert bil så bør du vente et par måneder før du i det hele tatt bruker noe poleringsmidler på lakken. Du kan bruke voks med noe høyt carnuba innhold da det puster med lakken hvis du vil ha noe form for beskyttelse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hørt om disse åroduktene før, og har polert med maskin før ja. Men ikke ripefjerning, så tror jeg skal legge fra meg bilen et eller annet sted, må tenke gjennom det...

 

Bilen er ny lakkert ja, bilen ble ferdig lakkert for litt over 2 uker siden. Og jeg ringte til han som lakkerte om når jeg kan polere bilen, han sa at jeg kunne bare sette i gang med det allerede. Bare jeg ikke overdriver.

 

Pluss at jeg fikk tips fra en fra Cluben om et middel jeg kan bruke for å fjerne ripene. Noe fra Meguarius.

Han driver blankbil.no, så tenkte å prøve den. Det er ="Mirror Glaze #83 Dual Action Cleaner/Polish"= fra Meuarius.

Hva syns du om det? Da skal jeg bruke maskin... Men må maskinen ha sånn derre manuell rpm, for min har bare en hastighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en stor fordel at du har trinnløs hastighetsregulering ja. Uten det så blir det veldig vanskelig og ha kontroll hele veien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hørt om disse åroduktene før, og har polert med maskin før ja. Men ikke ripefjerning, så tror jeg skal legge fra meg bilen et eller annet sted, må tenke gjennom det...

 

Bilen er ny lakkert ja, bilen ble ferdig lakkert for litt over 2 uker siden. Og jeg ringte til han som lakkerte om når jeg kan polere bilen, han sa at jeg kunne bare sette i gang med det allerede. Bare jeg ikke overdriver.

 

Pluss at jeg fikk tips fra en fra Cluben om et middel jeg kan bruke for å fjerne ripene. Noe fra Meguarius.

Han driver blankbil.no, så tenkte å prøve den. Det er ="Mirror Glaze #83 Dual Action Cleaner/Polish"= fra Meuarius.

Hva syns du om det? Da skal jeg bruke maskin... Men må maskinen ha sånn derre manuell rpm, for min har bare en hastighet.

 

Hva slag maskin?

Hvis det er trinnløs maskin så høres det mer ut som vinkelsliper?

 

Hvis bilen er nylakkert så SKAL den hvile, hvis ikke vet ikke lakkereren hva han snakker om! Hvis du polerer på en så nylakkert flate vil du tette porene så lakken ikke får sluppet ut gassene.

 

Meguiars MG #83 er ikke veldig grov, men er ikke ripene dype så klarer du det nok med riktig puter vel og merke.

De produktene jeg nevner er på topp hyllen sammen med 3M og Swissvax.

 

Du må ha hastighetsregulering. Du trenger 1000-2000 rpm. Min har 600-3000 rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ikke hastighetregulering på maskinen min, men er ikke den raskeste tror jeg...

Men den går ikke så raskt heller, men prøver å finne noen som har en med regulering til å låne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor dype ripene dine er. Jeg jobbet på en Toyota for etpar uker siden, som har gått for lut og kaldt vann siden den var kjøpt. På første bildet under ser du et finmasket nett av riper.

På det andre bildet har jeg gått over 2 pass med Scholl Spiderpad og A15, den komboen fjerner masse riper.

skjermtoy.jpg

IMG_0207.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mateusz, om du har riper i lakken, ta kontakt med noen av de i bilpleie-delen som bor nært deg. Mitt tips.

Du lærer sikkert mye(til evt. neste gang), pluss at du unngår å fucke opp nye lakken din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.