Kranglete Vento 1.9 TDK,innsug/innsugsventiler full av dritt pga EGR ?

Anbefalte innlegg

Bruttern har en 96 modell Vento med 1.9 TDK motor som har blitt litt kranglete å starte siste tiden. Har ikke fått sjekka hva det kan være enda da jeg nylig kom hjem fra ferie. Men det er slik at den er vanskelig å få start på på korte turer. Når den står en stund starter den lett som bare det. Jeg vet fra før at den bilen har egr,kan det være at innsug å innsugsventiler er så fullt av dritt at ikke ventilene lukker skikkelig ?? Det er iallfall det første som faller meg inn. Husker ikke hvor langt bilen har gått nå. Det kan ihvertfall stemme med at når den står en stund så starter den lett,mens når man prøver å starte den med en gang etter en liten kort tur til butikken så vil ikke den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Worst case så kan det være sprekker i toppen :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er den helt død.....prøvde å starte den isted uten hell. Gjorde et par forsøk med en pitteliten dusj startgass,da gikk den kun på startgassen. Jeg bruttern fikk taua bilen til verksted isted da jeg ikke har tid,plass eller mulighet å ta noen større "operasjoner" på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var visstnok noe med signal til magnetventilen på dieselpumpa sa fattern her en dag. Så den er fiksa nå da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.