#1 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Kona har en New Beetle Cab 1.4 2004 modell som jeg skal ta service på. Foruten at skifte av oljefilter var en svært trang opplevelse, sliter jeg med å få av lokket til luftfilteret. Jeg har demontert 4 skruer i forkant av filterkassa og forventet at den nå var å vippe opp og frem.... Ser ut som det er en skrue 5 også, men den er svært vanskelig å komme til. Er det flere skruer på baksiden? I så fall er det jo umulig å komme til... veldig trangt om plassen... Tips mottas med takk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Du tar av hele den svarte boksen og deler den etterpå 1 skrue på høyre side (i kjøreretningen) 1 skrue på framsiden 1 skrue midt oppå boksen på venstre side (under et deksel) så kobler du av slanger osv å drar den rett opp og ut;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Det var nettopp det jeg fant ut også. Nettopp ferdig med jobben. Det er en litt klønete løsningen med skruer i bakkant, kunne enkelt vært unngått. Kanskje greit å nevne at skruen på høyre side var der på denne bilen. Var bare å dra filterboksen rett opp ette rå ha løsnet de 2 andre skruene. Luftfilteret som stod i var ikke riktig montert. Det lå i klem og delvis nede i boksen. Bilen var på service hos merkeverksted her i Bergen sist... Takk for hjelpen uansett ... .. . 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...