Skifte luftfilter på New Beetle

Anbefalte innlegg

Kona har en New Beetle Cab 1.4 2004 modell som jeg skal ta service på.

Foruten at skifte av oljefilter var en svært trang opplevelse, sliter jeg med å få av lokket til luftfilteret.

Jeg har demontert 4 skruer i forkant av filterkassa og forventet at den nå var å vippe opp og frem.... Ser ut som det er en skrue 5 også, men den er svært vanskelig å komme til.

Er det flere skruer på baksiden? I så fall er det jo umulig å komme til... veldig trangt om plassen...

Tips mottas med takk...

Luftfilter-NBC.jpg

Luftfilter-NBC2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar av hele den svarte boksen og deler den etterpå;)

1 skrue på høyre side (i kjøreretningen)

1 skrue på framsiden

1 skrue midt oppå boksen på venstre side (under et deksel)

så kobler du av slanger osv å drar den rett opp og ut;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nettopp det jeg fant ut også. Nettopp ferdig med jobben. Det er en litt klønete løsningen med skruer i bakkant, kunne enkelt vært unngått.

Kanskje greit å nevne at skruen på høyre side var der på denne bilen. Var bare å dra filterboksen rett opp ette rå ha løsnet de 2 andre skruene.

Luftfilteret som stod i var ikke riktig montert. Det lå i klem og delvis nede i boksen. Bilen var på service hos merkeverksted her i Bergen sist...

Takk for hjelpen uansett ... .. .

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.