Misfornøyd med lakkeringen..

Anbefalte innlegg

Fikk lakkert panseret på a4`en i sommer da jeg var hjemme på ferie, og det ble ikke bra.

Synes at det ble alt for mye struktur i lakken. Prøvde å si det til dem at jeg ikke var fornøyd, men da svarte de bare at de ikke trodde at det kunne bli noe bedre enn det var. Jeg prøvde meg på å få redusert prisen, men det var de ikke interessert i. Det de kunne gå med på var å lakkere på nytt, men han kunne ikke love at det ble bedre, og at det var fare for å få mere støv. Jeg var ikke interessert i å bruke ferien min på å dra ut og inn av verksted med bilen. Så jeg ga faen. Så nå sitter jeg her 90mil unna det verkstedet som gjorde det. Hvilke muligheter har jeg ? Kan de svare en kunde på den måten ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du med struktur?

Appelsinhud? Og "fare for å få mere støv" , betyr det at det er støv prikker som er synlige i lakken? Brukte de ikke lakkboks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er appelsinhud ja. Fant også noen støvkorn. Det er utført av et merkeverksted for volkswagen, så regner nå med at de har lakkboks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Appelsinhud er en konsekvens av dagens lakkteknologi, eneste måten å unngå det er mellomsliping, tilnærmet alle biler har det i en eller annen grad, noen farger er det mer synlig på enn andre..

 

Støvkorn derimot er slurv, og skal ikke forekomme hos proffer..

 

Det at du i det hele tatt har tatt bilen med deg derifra er iogforseg en bekreftelse på at du godtok jobben som er utført..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes bare det var unormalt mye. Angrer på at jeg ikke tok det på et verksted i nærheten av her jeg bor. Når de i tillegg gir slike svar, så hadde jeg ikke særlig mye lyst til å la de prøve igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det at du i det hele tatt har tatt bilen med deg derifra er iogforseg en bekreftelse på at du godtok jobben som er utført..

 

Det er i hvert fall ikke synonymt med at du frasier deg reklamasjonsretten din...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 eller 2 (misforstå meg rett) støvkorn i lakken lar seg fjerne, mener jeg har sett ett produkt a'la lakk høvell som kan fjerne det..

Når det gjelder appelsinhud i lakken tror jeg dette skal være ganske ekstremt og synlig før man gjør noe..

 

Det som er spørsmålet er:

-Hvor ille er det

-Hvorfor lot du ikke bare lakkverkstedet gjøre jobben på nytt når de tilbydde seg det, de har jo utifra det du skriver sett appelsinhuden og tilbydt seg å prøve å gjøre det bedre..

 

Om dette er ett VAG skadeverksted kan du jo prøve å dra innom tilsvarende der du bor og be om deres mening, kanskje de er villige til å korrigere det selv om du har sagt nei tidligere..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst er menneskelig å få støvkorn på ei lakkering. Lakkboks er vel da faen ingen garanti for å ikkje få støv. Eit veldig bra hjelpemiddel, men ingen heilgardering. At proffe lakkerere skal ikkje får støv ved ei lakkering er BS!

Slurv kan det vere om det ikkje blir utbedret før levering.

Støv kan poleres etter 1 dag kanskje. blir noe mindre ettersynk i lakken om du venter lenger, men det blir ofte tatt dagen etterpå.

 

Støvkorn blir i mindre grad leveres ut ut ved fagprøver, og er ofte godt nok for folk flest. Ca 5% av kundegruppen vil ha lakkeringen utført med eit bedre resultat en ved fabrikklakkering, så ofte kjemper man en kamp man ikkje kan vinne. Forståsegpå'ere er kanskje det største problemet denne bransjen har.

 

panser blir ofte demontert og sprøytet på stativ. Det gir alternativ 1, sprøyte det stående og få mindre støv, men du vil få litt struktur i lakken.. eller 2, spøryte klarlakken liggende. Frykter du har fått førstevalget der. Ev. spøytet stående og lagt ned ved tørkinga. Uansett er forskjellen på struktur og appelsinud temmelig stor.

Noen støvkorn på panser kan til gå på eldre biler avhengig av farge, men det er da irriterende enkelt å utbedre viss ikkje det vart lakkert samme dag. Støvpolering er og nødvendig på bilfabrikker, selv om dei bruker robot og totalt stengte kammer for lakkering.

 

Hvor mange dager hadde dei bilen din inne? og ev. pris? På for eks. 2 dager kan du ikkje forvente noko bedre en det du har fått.

En annen ting er prisen. Panser er temmelig dyrt pga stor overflate, men resultatet skal da stå i stil med prisen og lakkareal.

 

 

I ditt tilfelle har du nok like god reklamasjonsrett mot verkstedet selv om du tok med deg bilen. Tror den er 1 eller 2 år. Problemet er bare du at du bor 90 mil unna.

Struktur er ingen lakkdefekt slik som appelsinhud, men viss det ser ille ut burde det helt klart blitt tatt hånd om. At du ikkje får prisavslag istedenfor at dei utbedrer sitt resultat er da nomalt.

 

i artikkelen til spieshecker kan du sikkert legge til 6-8 årsaker flere årsaker til støvkorn. Og om du garderer det mot alle, er det fortsatt liten sjangse for 0 støv. Desverre, men det er realistisk

 

Lykkte til med saken din. Merkbare lakkdefekter lakkering trekker uansett ned verdien på bilen, og håper du får det utbedret på en eller annen måte. Det finnes fremdeles yrkesstolthet, men spørs om verkstedleieren har igjenn noe av det. Kanskje finne konkrete ting å sette fingeren på, og ikkje klage på generelt grunnlag..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde bedt de mellomslipe hele panseret og legge 2 lag til med klarlakk. Da vil du først og fremst fjerne det støvet som er der for så å få mere klarlakk som du kan våtslipe og polere opp igjen for helt glassklar flate. Når det gjelder støv så kommer det uansett hvor bra lakkboks du har. Jeg lakkerte selv bilen min i mars ( hellakkering) og den var det MINST 50 støvkorn som måtte tas i etterkant og poleres opp igjen. og dette i lakkboks og uansett hvor bra grunnarbeide og støvfjerning vi tok i framkant.

 

Klart. er det 15-20 støvkorn bare på panseret så ville jeg klagd selv. men 1 eller 2 det får de fort fjernet med litt våtslip og polering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.