#1 Skrevet Desember 28, 2004 Hei Trenger litt hjelp. Er det noen her som har montert 044 pumpe i S4. Jeg holder på nå og har fått ut den orginale pumpa. Som jeg nå ser har den jo mye mindre diameter. hvordan får jeg ut holderen for å modde den for ny diameter? Noen som har tips? MVH Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 28, 2004 Er ikke 044 samme pumpe som bl.a. RS2 bruker? I så fall, den plastikkholderen som sitter rundt den gamle (tynne) pumpa kan du ikke bruke, du må få tak i plastikkholder fra f.eks. en Audi 100 2.3E av samme karosseri som din. Den har KE-Jetronic som bruker høyere bensintrykk og har da "tykk" pumpe.. Plastholderen til "tynn" pumpe er 895 201 779 J mens den til "tykk" pumpe er 895 201 779 H. Hvis 044 er et eller annet som er enda tykkere kan du sikkert glemme dette.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 28, 2004 044 pumpa er kraftigere en RS2 pumpa,men vet ikke om det er størrelse forskjell. MVH Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 29, 2004 Jeg har da tatt mål av pumpa, og den er 60 mm samme som plastholder 895 201 779 H skal bestille i morgen. Neste spørsmål. Jeg har dratt i denne holderen, men får den ikke av. Noen som vet hvordan den løsnes uten å ødelegge resten :-) Mvh leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 29, 2004 Leif, om du har muligheten så prøv å dokumenter hva du gjør, slik at du kan skrive en smart liten guide etterpå. Flere som vurderer dette... J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 29, 2004 Er igang med å ta bilder osv, så miniguide kommer.(Hvis jeg får noe greie på det :-)) Det har stoppa litt opp da jeg venter på deler. Mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 29, 2004 Finnes egentlig et spesialverktøy for å løsne den og sette den inn igjen, men jeg har brukt hansker og krefter for å få den løs og inn igjen.. Det går også, men forutsetter vel kanskje et minimum av styrke.. Sikkert ikke noe problem.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 29, 2004 skal den skrus, eller er det bare å dra? Mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 7, 2005 Hei Da har jeg endelig fått montert -044 pumpa i min S4. Det var ikke enkelt, men med litt hjelp her på forumet og diverse venner, gikk det i boks til slutt. For de som kommer etter, har jeg laget en liten "miniguide" som kanskje hjelper litt. http://home.c2i.net/refsdal/044pumpa.htm NB! noen av bildene er stjålet her på forumet :-). Takk til de som har bidratt. Mvh Leif 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 7, 2005 Det var vakkert! Alle som tar seg bryet og lager en guide av utført arbeid fortjener en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 26, 2008 Er det samme opplegget på en 200 20VT? Skal til å putt inn en 044 pumpe nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 26, 2008 http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=24_78&products_id=384 Denne her, er ikke denne dropp inn uten modifisering? (audi 100 s4 2.2tq sedan 1992) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 26, 2008 http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=24_78&products_id=384 Denne her, er ikke denne dropp inn uten modifisering? (audi 100 s4 2.2tq sedan 1992) Jepp, men jeg har en 044 pumpe liggende... regner med at jeg kan bruke samma metode som leif. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...