Anbefalte innlegg

Hei

 

Da var det motorhavari på a8`n..

Det jeg vet så langt er at begge toppene og register og kamakslene må byttes: rolleyes

Har ikke hørt noe om stemplene enda..

Er det noen som har en ide om hvor man kan få tak i de 2 toppene billig:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: gråter : kondolerer!

 

km.stand?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: gråter : kondolerer!

 

km.stand?

 

185000km:)

Neida,har for såvitt vært klar over det en stund,så skal bli godt å få den helt frisk igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den havarerte på 185 000 km, og du hadde visst om det "en stund"... Hvor mange km er "en stund":confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om den havarerte på 185 000 km, og du hadde visst om det "en stund"... Hvor mange km er "en stund":confused:

 

Har vist om det siden den var godt ca.165000..

Hadde time til å bytte kammer i slutten av august.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjørt med longlife-servicer på motor? Ser det varierer veldig hvor mye motor har gått for det enten er nær, eller har havarert.

 

Uansett - trist sak det her. Er glad byttet ble gjort på min i god tid før det skjedde noe alvorlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du kjørt med longlife-servicer på motor? Ser det varierer veldig hvor mye motor har gått for det enten er nær, eller har havarert.

 

Uansett - trist sak det her. Er glad byttet ble gjort på min i god tid før det skjedde noe alvorlig.

 

Nei har bytta hver 10 000km..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et firma som kanskje kan hjelpe til med deler. (Klikk på "reparaturen" i meny så finner du 2.5 Tdi)

 

http://www.motorenprofi.de/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et firma som kanskje kan hjelpe til med deler. (Klikk på "reparaturen" i meny så finner du 2.5 Tdi)

 

http://www.motorenprofi.de/

 

Hadde sikkert vært glimrende hadde man bare skjønt tysk:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.49101037.delphi05.de/uploads/media/Formular-V6-TDI-Zylinderkoepfe-Zahnriemen_02.pdf

 

Her er prisen på skifte av tannreim og overhaling av begge topper, sliper ventilseter/bytte av evt ventiler og ny ventiltetninger og nye kammer etc. Dette er vel ganske bra pris.

 

For deler er det vel bare å prøve å sende en mail på engelsk og så høre hva de skal ha for et par overhalte topper og evt registertilbehør ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken olje har du brukt? Blir bra å få den i orden igjen, men f**n så surt på den km standen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken olje har du brukt? Blir bra å få den i orden igjen, men f**n så surt på den km standen...

 

ja,litt surt er det..menmen

Har brukt castrol sin olje,den skal jo funke!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Automat eller manuell på denne? Virker som de med automat sliter mer med dette pga daukjøring på lavt turtall ikke gir nok smøring i toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Automat eller manuell på denne? Virker som de med automat sliter mer med dette pga daukjøring på lavt turtall ikke gir nok smøring i toppen.

 

Automat..

Men en ting som er helt sikkert å det er at den ikke er daukjørt,ikke i min tid i værtfall:)

Verksted i bodø skulle ha 90k for å fikse den..: eek :

har fått tak i komplett kamkit og topper til 9500NOK: smil :

Så noe lommerusk for register..

En kompis av fader`n skulle skifte kammene for 2500-3000kr,tenker å høre med han om ikke han bare kan bytte register og toppene i samme slengen for 15k..høres det greit ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått vite at kamakselen var knekt: rock :

Begge toppene må da mest sansyneligvis byttes i tillegg: bh :

MEN,toppene av kransekaken er det at jeg ringte møller å fikk snakke med teknisk sjef for møller norge..forklarte situasjonene og og at jeg syntes dette var for dårlig..greit nok at bilen er 9 år,men dem kunne jo i det minste ha sendt ut brev til alle kundene og informert om denne svakheten(ja,jeg viste det fra før,men uansett),han mente det var umulig å føle opp alle kundene på denne måten..da kunne jeg fortelle han at jeg nettopp hadde fått inkalling til verkstedtime pga. dem hadde funne ut en svakhet med automatgiret på disse kassene,så jeg lurte på om hvorfor det skulle være så vanskelig å gjøre det med kamakslene også???da ble han helt stille i telefonene en liten stund før han kunne fortelle at bilene ikke var laget for å gå mere en 250 000km....:klapp:KA faen mann...hva har det med saken å gjøre!!??hadde veldig lyst å spørre,men sto han av...: bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld, men forstod jeg deg riktig hvis jeg oppfatter at du skriver at teknisk sjef hos Møller uttaler at en A8 2.5TDI ikke er laget for å gå mer enn 250.000km??? : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Unnskyld, men forstod jeg deg riktig hvis jeg oppfatter at du skriver at teknisk sjef hos Møller uttaler at en A8 2.5TDI ikke er laget for å gå mer enn 250.000km??? : eek :

 

Ikke bare A8: haha :

Sitat: Det er INGEN biler i dag som er laget for å gå mer en 250.000km: dum :

Mon tro om han forteller dette til taxi og transportnæringen???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke bare A8: haha :

Sitat: Det er INGEN biler i dag som er laget for å gå mer en 250.000km: dum :

Mon tro om han forteller dette til taxi og transportnæringen???

 

høres vel smått fantastisk ut : rolleyes

 

Vi har et par Golfer som har gått 500k+ og 300k+ og en Audi som straks runder 300k, vi burde kanskje skynde oss å levere disse hos bilopphuggeren ? : rolleyes

 

nok Off-topic :)

 

Uansett, får håpe du får ordnet den til en overkommelig pris :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

høres vel smått fantastisk ut : rolleyes

 

Vi har et par Golfer som har gått 500k+ og 300k+ og en Audi som straks runder 300k, vi burde kanskje skynde oss å levere disse hos bilopphuggeren ? : rolleyes

 

nok Off-topic :)

 

Uansett, får håpe du får ordnet den til en overkommelig pris :)

 

Ja,da er dem jo på overtid: haha :

 

Joda,får ordnet det til en grei pris;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.