speedo hastighet vs. computer

Anbefalte innlegg

vel..bilen min går på 19" ..farten er ca riktig.. men når jeg kjøre på eks cruicekontroll i akurat 120km/t og nullstiller snittmåleren i bilen, er denne på bare 112km/t ... riktig??

+ at jeg har en varsler som skal si i fra når jeg passerer 116km/t ..men må da over 120 på speedo føre den sier noe... måler den fra gps eller no???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror speedometer er innstilt med en feilmargin og computer ikke, begge henter fart fra girkasse. Ingen av disse henter fart fra GPS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testa dette jeg også, har lagt cruisecontrollen på 90 km/t og nullstilt snittmåleren, og fått opp 84 km/t i snitt på kjørecomputer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvor det digitale speedometeret i climatronicen henter farten?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den henter farten fra samme sted som speedometeret gjør. Men speedometeret er jo analog, og viser litt feil. climatronicen teller pulser, og ganger med forventet omkrets på hjulene. Er hjulene riktig, viser klimatroniken tilnærmet riktig.

Prøv å sammenligne med en GPS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.