#1 Skrevet Juli 29, 2009 Vurderer sterk bytte av frontlykter når jeg er lei av evig dogg på de orginale, har prøvd alle råd uten noe nytte! Bilen er en 04mod med bi-xenon så må vel være det i de nye lyktene også. Noen som har no formening om det og hvor jeg kan få tak i nye som passer uten for mye mekk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 29, 2009 Må bli orginalt da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 29, 2009 Må bli orginalt da... Har sjekka på møller å norskbildelsenter, men er jo altfor dyrt:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 29, 2009 Ingen ettermonterings lamper benytter org D2S/D1S pærene,så da må det bli noe jallamekk der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 29, 2009 Hvorfor ikke bare prøve å tette og evt. borre et dreneringshull i lyktene? Tom Are: Har ikke du gjort dette med dine lykter? eller husker jeg helt feil her nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 29, 2009 Hvorfor ikke bare prøve å tette og evt. borre et dreneringshull i lyktene? Tom Are: Har ikke du gjort dette med dine lykter? eller husker jeg helt feil her nå? Joa,tok og dro en stripe silicone rundt glasset på yttersiden og fjernet 2stk nedre skruer bak på lampen.De som holder lokket på plass,men de dugger fortsatt.Men har blitt bedre i hvertfall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 29, 2009 (endret) Jeg har en 2004 A4 med Bi-Xenon, og har også vært plaget med mye dugg. Har prøvd å tette langs glasset og løsne på lokket bak, uten at det hjalp. Det som derimt har hjulpet, var å tette langs akslingen som brukes til å justere lyktene. Denne akslingen er montert oppå lykta omtrent ute ved blinklyset, og det eneste som tetter er en liten O-ring. Her hadde det lagt seg litt sand og dritt som ga vannet fri tilgang inn i lyktehuset. Jeg tok ut akselen, gjorde rent og smørte på litt grease. I tillegg la jeg litt MacGyver-tape over dekselet til akslingen, for å prøve å lede bort vannet som renner inn fra oversiden. Dette gjorde jeg for et par måneder siden, og etter dette har lykten vært duggfri. Ikke så værst det, med tanke på sommeren vi har hatt i år. Vanligvis dugget den bare det var meldt nedbør på Yr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 30, 2009 Jeg har en 2004 A4 med Bi-Xenon, og har også vært plaget med mye dugg. Har prøvd å tette langs glasset og løsne på lokket bak, uten at det hjalp. Det som derimt har hjulpet, var å tette langs akslingen som brukes til å justere lyktene. Denne akslingen er montert oppå lykta omtrent ute ved blinklyset, og det eneste som tetter er en liten O-ring. Her hadde det lagt seg litt sand og dritt som ga vannet fri tilgang inn i lyktehuset. Jeg tok ut akselen, gjorde rent og smørte på litt grease. I tillegg la jeg litt MacGyver-tape over dekselet til akslingen, for å prøve å lede bort vannet som renner inn fra oversiden. Dette gjorde jeg for et par måneder siden, og etter dette har lykten vært duggfri. Ikke så værst det, med tanke på sommeren vi har hatt i år. Vanligvis dugget den bare det var meldt nedbør på Yr. Ser ut som alle med b6 bi xenon sliter med samme problemet gitt:P Den justerigsgreia har jeg ikke sett på, får ut å prøve å kikke på det da:) Hvis det er fritt for vann igjennom der er det ikke rart lyktene blir fulle av vann når det regner! Takker for svar:D 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 30, 2009 Har sjekka på møller å norskbildelsenter, men er jo altfor dyrt:P Ja fort 1500-1600,- pr. lampe. Xenon lamper er forholdsvis dyre Men klarer du og fikse de du har så er jo det bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 30, 2009 Ja fort 1500-1600,- pr. lampe.Xenon lamper er forholdsvis dyre Men klarer du og fikse de du har så er jo det bra Norskbildelsenter skulle ha 6500,- per stk: eek :hehe! svin dyrt for bi xenon gitt.. Men får du tak i noen fk lykter som passer eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 30, 2009 Norskbildelsenter skulle ha 6500,- per stk: eek :hehe! svin dyrt for bi xenon gitt.. Men får du tak i noen fk lykter som passer eller? Å shit. så mye.. Bra det finnes andre steder som selger slike også da Klarer ikke lykter i fra FK Automotive. Klarer bare "org." lamper. Ingen andre med xenon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 31, 2009 Å shit. så mye.. Bra det finnes andre steder som selger slike også da Klarer ikke lykter i fra FK Automotive. Klarer bare "org." lamper. Ingen andre med xenon. Hehe ja er jo kriminelt dyrt:P Men hvor billige klarer du å skaffe "org" lamper med xenon da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 31, 2009 (endret) Hehe ja er jo kriminelt dyrt:P Men hvor billige klarer du å skaffe "org" lamper med xenon da? jeg så litt feil på forrige pris. men disse lampene med D1s / H7 pærer koster 2000,- pr.stk minus 10% for VACN medlemmer. Dette er kun lampe. Pærer og slikt kommer i tilegg i tilfelle. D1s pære 600,- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 3, 2009 Bare for å bryte inn med et kjapt spørsmål. Er det mulig å koble til manuell høydejustering i xenon lampene? Jeg har halogen på min B6. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...