ABS feilkode Passat 35i B4

Anbefalte innlegg

Kjørte diagnose på vag-com for en tid tilbake og fikk feilkode på ABS Wheel Speed Sensor bak venstre side.

Har siden byttet skiver / klosser / hjullagre bak og inspiserte da abs-ringen (giveren) og den så ok ut, byttet den på ene siden. Husker ikke hvor.

ABS-lyset lyser fremdeles og ABS er utkoblet. Noen som vet om koden må nullstilles eller det er et tegn på at det er ABS-sensoren som tuller? Ledningen til sensor ser hel og fin ut. Skulle skru den ut, men skruen som så ut som umbrako var ikke innvendig sekskanthode, så jeg fant ikke ut hvordan jeg skulle få den ut. Noen som har prøvd å bytte på en Passat 35i B4?

svar mottas med største takknemlighet : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enten sensor eller brudd i ledning til sensor. feilen vil fjernes av seg selv med en gang du får bytta den. Sjekkes kontinuerlig for feil denne. Min har en svakhet så det kommer feil i dumper men forsvinner når jeg kjører pent. vet hvor bruddet er så er bare latskap fra min side å ikke lodde det ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Æsj, det var det jeg trodde. Denne sensoren koster 832 på Mekonomen og 1500 på Møller om jeg ikke husker feil.

Da er det bare og få den ut, har du sett under på bilen din om det står en umbrako skrue der? Eller er det bare en plugg som dras rett ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det husker jeg ikke i farten da jeg aldri har hatt den ut selv. Prøv å se om du finner noe brudd i den først. Evt så finnes det jo x antall slike biler på høggern som du kan plukke sensor fra. Men desto vanskeligere gjerne å få de ut hele :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har samme problemet på passaten min, men er ikke sikker på hvilken av sensorene som er gåen. Husker bare at jeg skrudde ut den ene bak, p.g.a noen reprasjoner, og etter det har lampa lyst.

Noen måte å finne ut av hvilken sensor som er død uten å ha VAGCOM tilgjengelig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke noe tegn til brudd. Men den har vært tuklet med før jeg fikk den. Fant ut at det skulle stått en umbrako-skru der. Men den var helt rund innvendig. Ikke akkurat den ideelle plassen så trangt som det er der. Men klarte og få ut deler av herligheten med å lage et spor med dremeln og bruke et flatjern.

Men det ble en del igjen inni innfestningen så regner med en del knot til for å få det ut. Kjipe greier. : bh :

Fet Passat du har Rolf, skiller seg rimelig mye ut fra den vanlige 35i :)

Har samme løsning med 12" sub i reservehjulsbrønnen og forsterker nedfelt i topplata, kjekt og ha litt lasteplass og.

Litt annet spørsmål og, har lyset for airbag lyser og. Feilkoden går på for høy motstand i systemet. Er det det samme der med at systemet sjekkes kontinuerlig, eller er det slikt at det må nullstilles etter feil for å slukke lyset?

Har samme problemet på passaten min, men er ikke sikker på hvilken av sensorene som er gåen. Husker bare at jeg skrudde ut den ene bak, p.g.a noen reprasjoner, og etter det har lampa lyst.

Noen måte å finne ut av hvilken sensor som er død uten å ha VAGCOM tilgjengelig?

Tror det enkleste er å kjøre diagnose. Du får kabel medgratisversjon av vag-com. For rundt 200 kr. Ellers er det vel noen i lokallaget ditt som har programvaren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Driver og funderer på andre løsninger på stereo men skal nok bare lage en "fraktplate" som jeg kan legge over igjen. Ikke noe jeg orker å stresse med nå uansett. :P

Airbag lampa lyser til koden er nullstillt. så der må du inn og få avlest feilkoden. Er det fysisk feil på noe vil den komme tilbake med en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.